معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: فرمانداران در تعطیل کردن تاسیسات گردشگری کاملا مختار بوده و هیچ منعی برای تصمیمات آنان وجود ندارد .
کد خبر: ۸۷۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ 20 July 2020

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی , گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: فرمانداران در تعطیل کردن تاسیسات گردشگری کاملا مختار بوده و هیچ منعی برای تصمیمات آنان وجود ندارد .

مهران حسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها به عنوان روسای ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا، اختیار تام در تصمیم گیری فعالیت تاسیسات گردشگری دارند.

وی تاکید کرد: در صورت صلاح دید و دستور فرمانداران به تعطیلی تاسیسات گردشگری ، همه مجموعه های گردشگری موظف به تبعیت هستند و در صورت ادامه فعالیت یا خلاف دستورات فرمانداری ها با پلمب روبرو خواهند شد.

معاون گردشگری مازندران با اشاره به وخیم تر شدن وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان مازندران گفت: توصیه ما این است که تاسیسات گردشگری برای سلامت پرسنل خودشان نیز تا عادی شدن شرایط از پذیرش مسافر خودداری کنند.

حسنی خسارات مالی وارد شده ازشیوع ویروس کرونا به بخش گردشگری را بزرگ توصیف کرد و گفت: اما نباید به این خسارات آسیب جانی نیز اضافه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق دستورات فرمانداران تنها تاسیسات گردشگری، در ساری، مرکز استان، تعطیل است ، افزود: در باقی شهرستان های استان ، پذیرش مجموعه های گردشگری طبق حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت ادامه دارد.

معاون گردشگری سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در تاسیسات گردشگری را بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد وگفت: انتظار ما این است این شرایط کماکان تداوم داشته باشد.

ویروس کرونا که در تاریخ ۳۰ بهمن به صورت رسمی وارد استان مازندران شد،این ویروس در مازندران بیش از هر بخش دیگری ، بزرگ ترین صنعت گردشگری کشور را در این استان تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به تعطیلی دوماه صنعت گردشگری مازندران شد ، صنعتی که بیش از ۱۵۰ هزار نفر شاغل دارد که از این تعداد حدود ۱۶ هزار نفر به صورت مستقیم در تاسیسات گردشگری مشغول فعالیت هستند.

پس از حدود ۲ ماه روند نزولی آمار بیماران در مازندران و بازگشایی اماکن عمومی و گردشگری ، بار دیگر از نیمه اول تیرماه سال جاری به دلیل آنچه که عادی سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور بدون حفاظت فیزیکی در مجامع عمومی از جمله مراسم عزا و عروسی اعلام شد، آمار بیماران کووید ۱۹ در استان مازندران افزایش یافت به طوری که طبق آمار ۲۴ ساعت گذشته در ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل یکهزار و ۷۲۵ بیمار کووید ۱۹ بستری هستند.

در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ مجموعه گردشگری تفریحی ، اقامتی و پذیرایی در سراسر استان وجود دارد و حجم سرمایه گذاری در صنعت گردشگری مازندران به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

طبق آخرین برآوردها گردشکری مازندران تا کنون حدود یک هزار میلیارد تومان از شیوع ویروس کرونا خسارت دیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار