آمار بیماران کرونایی مازندران در ادامه روند کاهشی خود در دو هفته اخیر برای نخستین بار پس از یکماه سه رقمی شد.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 16 August 2020

آمار بیماران کرونایی مازندران در ادامه روند کاهشی خود در دو هفته اخیر برای نخستین بار پس از یکماه سه رقمی شد.

ایرنا ، براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم‌ پزشکی مازندران هم اکنون ۹۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه بستری هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در استان بستری و ۲۴۱ بیمار کرونایی نیز در این مدت پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص همگانی شدن استفاده از ماسک را دلیل کاهشی شدن سریع بیماران کرونایی در پیک دوم همه گیری این ویروس اعلام کرد.

دکتر سید عباس موسوی افزود : در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مردم پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

وی اضافه کرد : با همگانی شدن استفاده از ماسک سرعت انتقال ویروس کرونا از حدود ۱۰ نفر به زیر یک رسید به گونه ای که در ابتدای انتقال هر بیمار ۱۰ نفر را مبتلا می کرد و حالا این روند انتقال به زیر یک نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر پروتکل های بهداشتی و همگانی شدن استفاده از ماسک ادامه یابد ما می توانیم این بیماری رو کنترل کنیم.

رییس ستاد استانی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران مهمترین نگرانی درمانگران را عدم رعایت پروتکل ها در ماه محرم بیان کرد و اظهارداشت : پروتکل ها به مساجد و هیات های مذهبی ابلاغ شد و با رعایت تمام و کمال این دستورالعمل می توانیم بیماری را کنترل کنیم و قطعا هیات های مذهبی نیز مراسم محرم را با همکاری ستاد مقابله با کرونا برگزار می کنند.

ویروس کرونا سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی دو بیمار در بابل در مازندران شیوع یافت و پس از دو ماه روند صعودی در اردیبهشت ۹۹ به مرحله کاهشی و ثبات رسید.

طبق گزارش دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل ویروس کرونا بار دیگر به دلیل آنچه که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی سازی رفتار اعلام شد از نیمه دوم تیرماه بار دیگر صعودی شد.

براساس این گزارش هم اکنون ۹۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان مازندران بستری هستند که ۲۲۱ نفر با وضعیت حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه بستری اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار