رییس سازمان نظام دامپزشکی مازندران گفت: یکی از علل بروز بیماری دام و طیور در فصل سرما نگهداری آن ها در فضای بسته بوده،این امر عاملی برای به وجود آمدن بیماری هایی مانند برونشیت است.
کد خبر: ۹۰۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 20 September 2020

رییس سازمان نظام دامپزشکی مازندران گفت: یکی از علل بروز بیماری دام و طیور در فصل سرما نگهداری آن ها در فضای بسته بوده،این امر عاملی برای به وجود آمدن بیماری هایی مانند برونشیت است.

محمد حسن گلپایگانی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه با شروع فصل سرما دام ها دچار یکسری بیماری های ویروسی می شوند،اظهارکرد: شیوع این بیماری ها مانند آنفولانزای فوق حاد طیور، درفصل سرما زیاد می شود.

وی یکی از علل بروز بیماری دام ها درفصل سرما را نگهداری آن ها در فضای بسته دانست و گفت:این امر عاملی برای به وجود آمدن بیماری هایی مانند برونشیت است.

رییس سازمان نظام دامپزشکی مازندران با تاکید به اینکه میزان تلفات طیور دلایل مختلفی دارد،خاطرنشان کرد: البته ازبین رفتن دام به شدت وضعف بیماری بستگی دارد.

وی از راه حلی برای پیشگیری دربرابر بیماری دام ها خبرداد و گفت: دامداران و مرغداران می توانند با کمک گرفتن از دامپزشکان و واکسینه کردن دام و طیور از بروز بیماری جلوگیری کنند.

گلپایگانی با بیان اینکه در فصل سرد فعالیت بیماری های ویروسی زیاد می شود ،بیان کرد: می توان با اصلاح شیوه نگهداری دام و طیور از ابتلای آن ها به بسیاری از بیماری ها پیشگیری کرد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی مازندران از راهکارهای بهبود بیماری دام ها خبرداد وگفت: در هنگام بیماری طیور و افزایش شدت آن باید به دامپزشک مراجعه شود تا بیماری را تشخیص داده و دارویی تجویز کند.

گلپایگانی با اشاره به اینکه درفضای بسته برای نگهداری طیور تهویه وجود ندارد، بیان کرد: در این فضا امکان گسترش رطوبت و رشد بیماری برای طیور وجود دارد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی مازندران از مبتلا شدن دام ها به بیماری های باکتریالی ،ویروسی و انگلی در فصول سرد سال خبرداد و تصریح کرد:برای هرکدام از این بیماری ها درمانی جدا و خاص وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار