مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت : باتوجه به بازدیدهای میدانی و بررسی‌های انجام شده ، پروتکل‌های بهداشتی در تمامی مدارس استان کاملا رعایت می‌شود و احتمال شیوع کرونا در این اماکن و ابتلای دانش‌آموزان به بیماری کووید-۱۹ تقریبا صفر است.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 23 September 2020

محمد محمدی تاکامی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی مدرسه در شهرستان های آمل و فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به اینکه آموزش و تدریس در بسترهای الکترونیکی و مجازی انجام می شود ، حضور دانش‌آموزان در مدارس با رعایت‌های پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاملا ایمن است.

وی ظرفیت تشکیل کلاس های درس استان را حداکثر ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت : در بازدیدهای انجام شده مشخص شد که در بعضی از مدارس حضور دانش‌آموزان حتی از پنج نفر نیز کمتر بود و در مدارس پرجمعیت نیز حضور در کلاس ها به صورت شیفتی صبح و عصر و یا طرح زوج و فرد برنامه ریزی شده است.

محمدی تاکامی که به نمایندگی از طرف استاندار مازندران برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان مامور شد ، افزود : خوشبختانه تمام پروتکل های بهداشتی توسط معلمان و دانش‌آموزان رعایت می شود و این وضعیت نشان می دهد که شهروندان مازندرانی برای سلامتی خودشان و دیگران اهمیت قایل هستند.

وی ادامه داد : ضدعفونی مدارس نیز روزانه به صورت مستمر و بدون تاخیر انجام می شود و تمام دانش آموزان و معلمان نیز با ماسک و حتی برخی از آنها با شیلد در کلاس درس حاضر می شوند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت : طبق گزارش هایی که امروز دریافت کردم ، تاکنون هیچ معلم و دانش آموزی در شهرستان های آمل و فریدونکنار به بیماری کووید-۱۹ به خاطر حضور در مدرسه مبتلا نشده است و وضعیت در سایر نقاط استان هم به همین صورت است.

وی با بیان اینکه هیچ الزام و اجباری برای حضور دانش آموزان در سر کلاس وجود ندارد ، افزود : تنها پاشنه آشیل آموزش مجازی ، دانش آموزان کلاس اولی هستند که به دلیل عدم آشنایی با رسم‌الخط فارسی و نحوه نوشتن از طریق آموزش مجازی دچار مشکل می شوند.

محمدی تاکامی گفت : طبق تصمیمات گرفته شده قرار شد دانش آموزان کلاس اولی با تعداد کم و گروه بندی شده در کلاس حاضر شوند تا آموزش اولیه به آنها داده شود و همچنین کلاس‌هایی نیز برای خانواده این دانش آموزان برگزار می شود.

تاکامی به عدم دسترسی برخی از معلمان و دانش آموزان به گوشی و تبلت برای آموزش مجازی نیز اشاره کرد و گفت : خوشبختانه با ورود خیرین و پرداخت تسهیلات این مشکل در حال رفع است ضمن این که استاندار نیز در تلاش است تا بنیاد برکت را وارد این کار خیرخواهانه کند و بتواند بخش عمده ای از لوازم مورد نیاز آموزش مجازی را از طریق این بنیاد تامین نماید.

مازندران در سال تحصیلی جدید حدود ۵۰۸ هزار دانش آموز دارد که در چهار هزار و ۴۹۰ مدرسه تحصیل می کنند.

استان مازندران از سی ام بهمن ماه سال ۹۸ با شناسایی ۲ بیمار در بابل تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و اولین استانی بود که مدارسش از روز سوم اسفند ابتدا به مدت ۲ روز به بهانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و در ادامه به خاطر نگرانی از شیوع کرونا به تعطیلی رفتند ، تعطیلی ای که در نهایت به پایان سال تحصیلی منتهی شد.

در حال حاضر نیز مازندران در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و طبق آخرین آمار ۵۴۶ نفر بیمار مبتلا به ویروس کووید- ۱۹ در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار