استاندار مازندران گفت:بهزیستی هر چه سریعتر با رعایت پروتکل ها و دقت نظر و بهره گیری از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط و مسئول نسبت به راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر اقدام نماید.
کد خبر: ۹۱۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 29 October 2020

احمد حسین زادگان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران خواستار پایان دادن به بلاتکلیفی مرکز ماده ۱۶ شد و اظهارکرد: بهزیستی هر چه سریعتر با رعایت پروتکل ها و دقت نظر و بهره گیری از ظرفیت شهرداری، نیروی انتظامی و دستگاه های مرتبط و مسئول نسبت به راه اندازی مرکز ماده ۱۶ و جمع آوری معتادان متجاهر اقدام نماید.

وی تاکید کرد: باید فعالیت های مختلف را در چارچوب پروتکل های مقابله با کرونا به پیش ببریم و ضرورت دارد تا با دقت و نظارت بهتر و بیشتر این مرکز فعالیت خود را آغاز کند.

استاندار مازندران گفت: باید برای دستور کار شورا نیز کار اساسی صورت گیرد و مسائل مهم و محوری حوزه مواد مخدر و اعتیاد در جلسات مطرح شود به طوری که مباحث مهم و کلیدی در جلسات کمیته ها بررسی و پیشنهادهای اجرایی برای طرح در جلسات شورا ارسال شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران همچنین خواستار مشارکت همه دستگاه ها ونهادها برای برگزاری باشکوه جشنواره یاریگران زندگی و فرصت سازی برای استفاده بهینه از ظرفیت خط ملی اعتیاد برای ارتقای دانش اعتیاد و ارائه خدمات مشاوره ای به خانواده ها شد.

در این نشست احمد مظفری، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در دبیرخانه شورا و کمیته های زیر مجموعه شورا ارائه نمود و گفت: در مهر ۹۹ مقدار ۶۵۷ کیلو انواع مواد مخدر در استان کشف و ۱۰۹۸ نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری ۵۹۶ خرده فروش مواد مخدر در استان در مهر ۹۹ خبر داد و افزود: در این مدت ۵ باند قاچاق و توزیع مواد مخدر در استان نیز شناسایی و منهدم شد .

مظفری همچنین از فعالیت ۵۵ مرکز اقامتی ماده ۱۵ در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در هفت ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۴۱۰۰ نفر از معتادان از ظرفیت این مراکز برای درمان اعتیاد استفاده نموده اند که ۲۳۰ نفر آنان از سوی مراجع قضایی به این مراکز معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار