اکران فیلم محمد رسول‌الله از پنجم شهریورماه در سینما سپهر و بهمن بهشهر و از 15 شهریورماه در سینما بهمن آمل آغاز شده و در این مدت، بیش از 7 هزار بلیط فروخته شده است، اما این اثر فاخر نیاز به حمایت بیشتر مردم و مسئولان دارد.
کد خبر: ۹۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 09 September 2015
به گزارش تابناک مازندران فیلم محمد رسول‌الله به کارگردانی مجید مجیدی، پرفروش‌ترین فیلم‌ تاریخ سینمای ایران است که همز‌مان با سینماهای سراسر کشور از پنجم شهریورماه در مازندران نیز به نمایش درآمد.
با جست‌وجوی کوچکی درباره وضعیت سینماهای مازندران به این نتیجه می‌رسیم که تنها سینماهای حوزه هنری این استان شامل بهمن بهشهر، سپهر ساری و بهمن یک و دو آمل هستند و سینماهای چالوس و بابل توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.
سینما شقایق بابلسر نیز در اختیار شهرداری این شهر و سینما انقلاب تنکابن به بخش خصوصی واگذار شده است.
با این اوصاف، مردم بسیاری از شهرهای استان از نعمت دیدن فیلم‌ها در هنر هفتم بی‌نصیب می‌مانند و یا باید با صرف هزینه رفت و آمد، به شهرهای همجوار دارای سینما مراجعه کنند.
اکران فیلم محمد رسول‌الله از پنجم شهریور در مازندران در سینماهای ساری و بهشهر (زیر پوشش حوزه هنری و دولتی) در چهار سانس مختلف به مدت سه ساعت و با بهای 6 هزار تومان آغاز و در روزهای نخست با استقبال خوبی مواجه شده است.
اما در روزهای بعد از حرارت حضور تماشاچیان کم شده است، تبلیغات محیطی نیز جای انتقاد دارد، زیرا بیلبوردهای تبلیغاتی، بنرهای سطح شهر و تراکت‌های پخش شده به اندازه‌ای نبوده که مردم را به سمت سینماها بکشاند.
از مسئولان نیز که مدعی حمایت از بخش خصوصی و فیلم‌های فاخر هستند، انتظار می‌رفت تا حضور پررنگ‌تر و محسوس‌تری در سینماها داشته باشند و حداقل اگر مانند مسئولان برخی شهرها از جمله اصفهان بلیط 6 هزار تومانی را 10 هزار تومان خریداری نکردند، لااقل به دنبال بلیط رایگان هم نبودند!
آنهایی که فیلم محمد رسول‌الله را دیده‌اند، بسیار مشتاق‌اند که بار دیگر نیز این فیلم زیبای تاریخی مذهبی را ببینند، زیرا موضوع فیلم به‌گونه‌ای است که تماشاچی را مشتاق سکانس‌های مختلف می‌کند و به نوعی همراهی مخاطب با شخصیت‌های فیلم را به همراه دارد.
این فیلم برای نسل جوان و نوجوانی که برخی از تاریخ اتفاقات شبه جزیره عرب از جمله زنده به گور کردن دختران، بت‌پرستی، خوردن پیمان‌نامه توسط موریانه، حضور سپاه ابرهه در مکه و معجزه پرندگانی که به اذن خدا این سپاه را در هم شکستند، همچنین دوران کودکی پیامبر از جمله تولد، دایگی حلیمه سعدیه، چوپانی حضرت محمد(ص) و بشارت راهب مسیحی(بحیرا) به ابوطالب عموی پیامبر مبنی بر ظهور پیامبر خاتم بی‌اطلاع بودند، بسیار جذاب و دیدنی بود.
کودکان و نوجوانان آنچه که در کتاب‌ها خوانده بودند را به عینه دیدند و با توجه به تاثیرگذاری عمیق محتوا و نوع تصویربرداری، بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه، معماری به کار رفته در فیلم و همه و همه موجب شد تا هر بیننده‌ای مجذوب وقایع فیلم محمد رسول‌الله شود.
برخی وقایع که نشان از دشمنی یهودیان و تلاش برای کشتن پیامبر خاتم داشت نیز در نوع خود بی‌نظیر بود و مخاطبان با دیدن سکانس‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که پیامبر اسلام از همان کودکی نیز از دشمنی بیگانه و آشنا در امان نبوده و همیشه در معرض تهدید قرار داشت.
فیلم محمد رسول‌الله از کودکی تا 12 سالگی آن حضرت و بخش‌هایی از شکست مشرکان مکه پس از 11 سال محاصره پیامبر و یارانش در شعب ابوطالب را نشان می‌دهد.
هرچند برخی از منتقدان سعی کرده‌اند تا مردم را از دیدن این اثر فاخر بازدارند، اما فیلم محمد رسول‌الله تنها یک اثر تاریخی و سینمایی نیست، بلکه خواسته است تا به دنیای خواب‌آلوده نشان دهد که پیامبر اسلام (ص) پیامبر رحمت و مهربانی‌ها و دین او مایه آرامش و کامل‌ترین دین الهی است که پیامبران الهی قبل از او نیز بشارت آمدنش را داده‌اند و به دنیایی که خود را خواب زده است، نشان دهد که جهان اسلام به حفظ ارزش‌های خود پای‌بند است و برای آن هزینه می‌کند.
این فیلم همچنین دشمنی نسبت به پیامبر خاتم(ص) را مربوط به دوران اسلام و اکنون نمی‌داند و یادآور می‌شود که رسول خدا همواره در معرض تهدید و دشمنی قرار داشته و دشمنان امروز همان دشمنان دیروز هستند که فقط تغییر چهره داده‌اند.
اما فیلم محمد رسول‌الله در سینماهای دولتی مازندران چقدر فروش رفته است و اکران آن تا کی ادامه دارد؟
مسئول امور سینمایی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، گفت: فیلم فاخر محمد رسول‌الله از پنجم شهریور در سینما سپهر ساری آغاز شده و در 12 روز گذشته، بیش از 5 هزار و 500 بلیط فروخته است.

مسعود حسین‌پور اظهار کرد: در سینما بهمن بهشهر نیز تا پایان روز 17 شهریورماه، یک‌هزار و 28 بلیط فروخته شده است که انتظار بیشتری از این مردم و مسئولان این شهر داریم.
وی ادامه داد: دیگر سینمای زیر پوشش حوزه هنری مازندران، سینما بهمن آمل است که هم‌اکنون در یکی از سالن‌های آن فیلم محمد رسول‌الله و در سالن دیگر فیلم "مردن به وقت شهریور" در حال پخش است.
مدیر امور سینمایی مازندران گفت: به دلیل مشکلی که در سیستم صوتی سینما بهمن آمل وجود داشت، پخش این فیلم از 15 شهریورماه آغاز شده و تاکنون نیز 543 بلیط فروخته شده است.
حسین‌پور بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری استقبال بیشتری از فیلم محمد رسول‌الله در سینما بهمن آمل صورت بگیرد.
وی در پایان با بیان اینکه زمان خاصی برای اتمام اکران فیلم محمد رسول‌الله در نظر گرفته نشده است، گفت: سرمایه سینماها مردم هستند و با حضور خود می‌توانند ضمن حمایت از بخش خصوصی، آنها را در ساخت فیلم‌های فاخر کمک کنند.
اگر فروش بلیط در سینماهای خصوصی مازندران را نیز برای یک‌هزار نفر در نظر بگیریم، می‌توان گفت که در 12 روز گذشته، 8 هزار و 71 نفر تماشاگر فیلم محمد رسول‌الله در سینماهای مازندران بوده‌اند.
بهای بلیط فیلم محمد رسول‌الله در سراسر استان 6 هزار تومان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این اثر فاخر، بلیط را از باجه‌های سینما دریافت کنند.
نقل از فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار