مسابقات کشتی لوچو در شهرستان سیمرغ با حضور بیش از 400 کشتی‌گیر لوچوکار مازندرانی در گود کشتی سیمرغ برگزار و سرپهلوانان این رقابت‌ها مشخص شدند.
کد خبر: ۹۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 12 September 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، مسابقات فینال کشتی لوچو شهرستان سیمرغ شب گذشته در گود کشتی لوچو این شهرستان آغاز و تا پاسی از شب ادامه یافت.

این‌دوره از مسابقات با حضور بیش از 400 کشتی‌گیر از 15 شهرستان به مدت 10 روز در گود کشتی لوچو شهرستان سیمرغ برگزار شد و در پایان نیز 27 نفر به عنوان سرپهلوان معرفی و موفق به کسب جوایز شدند.

جابر رجب‌زاده، مهرشاد اکبری، جواد قاسم‌پور، سعید رمضانی، فرامرز سلطانی، سعید براری، کاظم عباسی، مهدی ابراهیمی، مهدی مختابادی، همت کریمی، علی میربابایی، مسعود حسنی، حسین شریفی، سیاوش ذبیح‌پور، امیر بوداغی، یاسر محمدی، حسین رمضانیان، حشمت کریمی، هادی جانبازی، بهروز کریمی، پژمان فضل‌اله‌تبار، مهران حائری، اکبر رحمانی، خشایار استانی، احمد حبیب‌نژاد، سیدجعفر قاسمی، سجاد روشناس و بهنام قدمی به مقام سرپهلوانی دست یافتند و برنده جوایز این مسابقات شدند.

به گزارش تابناک مازندران به نقل از فارس رئیس هیئت کشتی لوچو شهرستان سیمرغ در حاشیه مسابقات پایانی گفت: در این دوره از مسابقات، حدود 54 نفر به عنوان سرپهلوان معرفی شدند و به هر کدام از 27 سرپهلوان، یک رأس گوسفند اهدا شد.
منصور یحیی‌زاده اظهار کرد: 16 لوچوکار از سیمرغ، 7 نفر از جویبار، 9 نفر از بابلسر، 6 نفر از بندپی، 5 نفر از فریدون‌کنار، 4 نفر از آمل و 7 لوچوکار از قائمشهر به مقام سرپهلوانی این‌دوره از مسابقات دست یافتند.
وی بیان کرد: پنجمین دوره برگزاری مسابقات کشتی لوچو سیمرغ به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره 150 شهید این شهرستان برگزار شد که با حضور پرشور کشتی‌گیران و لوچوکاران مازندرانی همراه بوده است.
رئیس هیئت کشتی لوچو شهرستان سیمرغ گفت: این مسابقات به مدت 10 شب برگزار شد که بیش از 400 لوچوکار با یکدیگر به رقابت پرداختند و هر شب نیز در حدود یک‌هزار رقابت انجام می‌شد.
 این مسئول خاطرنشان کرد: جوایز لوچوکارانی که مقام نوچه، تنگله و پهلوان را کسب کردند در شب مسابقه اهدا شده است.
وی ادامه داد: با کمک مردم، پهلوانان قدیمی و مسئولان شهرستانی جوایز این مسابقات تهیه و در اختیار هیئت کشتی لوچو شهرستان سیمرغ قرار گرفت.
یحیی‌زاده در پایان از کمک و همراهی امام جمعه، فرماندار، بخشداران، شهردار و نیروی انتظامی همچنین از حمایت مردم کشتی‌دوست و پهوانان قدیمی لوچو شهرستان سیمرغ به خاطر همراهی و همدلی‌ آنها با هیئت کشتی لوچو در این شهرستان قدردانی کرد.
روز پایانی مسابقات کشتی لوچو با حضور پرشور مردم، سبب غافلگیری مسئولان برگزار کننده مسابقات شد، در روز پایانی بیش از 3 هزار نفر برای تماشای مسابقات فینال در گود کشتی لوچو شهرستان سیمرغ حضور یافتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار