صبح امروز، رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های این استان دیدار کرد و با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.
کد خبر: ۹۲۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 03 January 2021

در این دیدار محمدرضا شافعیان با بیان اینکه پژوهش یکی از ماموریت‌های مهم سازمانی در جهاددانشگاهی است که از ابتدای تأسیس این نهاد انقلاب اسلامی، سهمی تعیین‌کننده در ساختار فعالیتهای آن داشته است، گفت: مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی مازندران کشت و تولید جلبک اسپرولینا و فرآوری حاصل از آن است که در حال تحقیق برای استفاده از آن به عنوان مکمل های غذایی در دام و طیور و در دراز مدت برای مصرف انسانی هستیم.
شافعیان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مازندران با دارا بودن اراضی مستعد در چپکرود جویبار، در حوزه‌های کشاورزی و دام و طیور در حال پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه استان است، تصریح کرد: به دنبال پژوهش به صورت قانونی و دارا بودن تمامی مجوزهای لازم هستیم.
وی با بیان اینکه در تولید ریزجلبک اسپرولینا در کشور، جهاد دانشگاهی مازندران جز نخستین ها بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم تا جذب افراد نخبه دانشگاهی در قالب امریه، ضمن حفظ جایگاه دانشگاهی آن افراد، مانع از خروج نخبگان و مهاجرت آنها شویم.
جواد طالبی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه طرح‌های پژوهشی بسیار خوبی از سوی جهاد دانشگاهی مازندران در حال انجام است و همه باید به آنها در راستای تحقق این پروژه‌ها کمک کنیم، گفت: این طرح‌های پژوهشی ارزشمند موجب علاقه‌مند شدن جوانان نخبه و دانشگاهی به ماندن در کشور می‌کند که شایسته تقدیر است.
وی با بیان اینکه وظیفه مسئولان است که از این جوانان نخبه که طرح‌های پژوهشی نوآورانه جهاد دانشگاهی را در دست طراحی و اجرا دارند، حمایت کنند، اظهار کرد: سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران تمام قد پشتیبان فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی این استان است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران یادآور شد: بسیاری از جوانان همچون پژوهشگران جهاد دانشگاهی مازندران سربازان نظام هستند و وظیفه مسئولان پشتیبانی از این سربازان علمی است.
به گزارش ایسنا، در پایان مقرر شد مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران در روزهای آینده، طی بازدیدی از مجتمع تولیدی تحقیقاتی شهید حاج قاسم سلیمانی چپکرود جویبار، از طرح‌های پژوهشی این نهاد انقلابی بازدید به عمل آورد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار