مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مازندران از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی و ازدواج سال جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 12 September 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری مهر، روح‌الله فرهادی پیش از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران در نوشهر، گفت: در بدو فعالیت این صندوق از سال ۸۵ تا سال ۹۲ حدود ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی داده‌شده است ولی از سال ۹۲ باتدبیر دولت و با توجه به مصوبه بانک مرکزی، صندوق مهر امام رضا (ع) به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام یافت.
وی به استراتژی‌های صندوق کارآفرینی امید اشاره کرد و گفت: حمایت از خوشه‌های کسب‌وکار، طرح‌های پشتیبان خانگی و زنجیره‌های تأمین ازجمله رویکردهاست.
وی بابیان اینکه برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین استان تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد تسهیلات داده می‌شود، گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات، پس از تنفس سه تا شش‌ماهه از ۳۶ تا ۶۰ ماهه خواهد بود.
فرهادی با عنوان اینکه، وام‌ها باید برای طرح‌های پشتیبان و زنجیره‌های تأمین هزینه شود، اطلاع‌رسانی در این بخش را ضروری دانست.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: تا سال ۹۳ اعتبارات ابلاغی حدود ۲۳ میلیارد تومان از محل بودجه دولتی بوده است و میزان مبلغ معوقه استان تا سال ۹۳ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود و رتبه اول را در کشور داشتیم.
فرهادی بیان داشت: در حال حاضر ازنظر پرداخت تسهیلات، تجهیز منابع و وصول منابع جزو پنج استان برتر کشور هستم و در سال ۹۴ میزان اعتبارات دو برابر شده است.
وی میزان تسهیلات اشتغال را ۴۰ میلیارد تومان و تسهیلات ازدواج را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: همچنین با دستگاه‌های همسو نظیر کمیته امداد، تعاون و غیره تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقدشده است.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی مازندران، با اشاره به اینکه ۳۷۲ فقره طرح مشخص‌شده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این میزان باید متناسب با وضعیت سرزمینی توزیع شود.
فرهادی به خطوط قرمز صندوق اشاره کرد و گفت: تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های توسعه داده نمی‌شود و برای ارائه تسهیلات به بانوان، بد سرپرست یا بی‌سرپرست بودن آنان باید مورد تائید قرار گیرد.
وی بیان داشت: در حوزه زنان سرپرست خانوار در سال قبل یک میلیارد تومان تسهیلات داده شد و این میزان امسال به ۲.۵ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی عنوان کرد: سال قبل ۱۷۲ زن سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که حدود ۳۰ نفر آنان برای دریافت تسهیلات واجد شرایط بوده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار