کد خبر: ۹۴۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 21 February 2021

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه اظهارکرد:در پی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز، با دستور قضایی و پیگیری‌های امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه، ۶ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مساحت ۵ هکتار در انارم سوادکوه قلع و قمع شد.

حمیدرضا شهابیان گفت: این اقدام در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و با اخذ دستور مقام قضایی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه با بیان اینکه همه مسوولان در صدد حفظ طبیعت و منابع طبیعی هستند، ادامه داد: جهاد کشاورزی با ساخت و ساز مشکلی ندارد بلکه متقاضیان برای ساخت خانه کارگری در باغ های خود باید مجوز دریافت کرده و قانون را رعایت کنند، ادامه داد: خوشبختانه دادگستری و دادستان سوادکوه همراهی خوبی برای برخورد با قلع و قمع باغات و ساخت و سازهای غیرمجاز دارند که این امر سبب تشدید برخوردها شده است.

شهابیان بیان کرد: صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و افراد و دستگاه های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه ادامه داد: هرگونه گواهی ساخت بنا یا دیوارکشی در اراضی زراعی و باغی توسط شورای اسلامی محل یا سایر دستگاه ها هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

وی از عموم مردم به ویژه روستاییان و کشاورزان خواست اگر قصد ساخت بنا یا دیوارکشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با امور اراضی جهاد کشاورزی و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی، برای دریافت مشاوره و مجوز اقدام 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار