اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 3 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 21 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 3 اسفند  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 3 اسفند بشرح زیر است:

آزادسازی اراضی کشاورزی میلیاردی در "محمودآباد"

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازی قریب به 5 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده و در حال ساخت و ساز غیر مجاز به ارزش 150 میلیارد ریال در "محمودآباد" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی تغییر کاربری غیر قانونی و دیوار کشی اراضی کشاورزی از سوی افرادی سودجو در شهرستان "محمودآباد"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی زمین های کشاورزی که بدون مجوز حصارکشی و در حال ساخت و ساز بوده شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران با هماهنگی قضائی و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان "محمودآباد"، بیش از 4 هزار و 950 متر مربع از اراضی کشاورزی را با تخریب دیوار و ساخت و سازهای غیر مجاز رفع تصرف کردند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید بر اساس هماهنگی با ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار کرد: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده را 150 میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و متهمان نیز پس از دستگیری به مرجع قضائی معرفی شدند.


--------------------------------------------------------


توقیف موتورسیکلت های میلیاردی قاچاق در "آمل"

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 3 دستگاه موتورسیکلت با قاچاق در "آمل" به ارزش 15 ميليارد ريال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر خرید و فروش موتورسیکلت های با حجم سنگین و قاچاق در سطح شهرستان "آمل"، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسایی متهمان به قاچاق موتورسیکلت و هماهنگی قضائی محل نگهداری موتورسیکلت ها را شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار داشت: کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان "آمل"، طی 3 مرحله عملیات جداگانه در بازرسی از پارکینگ منازل این افراد موفق شدند، 3 موتورسیکلت قاچاق مدل سوزوکی، هوندا و کاوازاکی شامل: 2 موتورسیکلت با حجم هزار سی سی به ارزش 8 میلیارد ریال و یک موتورسیکلت با حجم 1400 سی سی به ارزش 7 میلیارد ریال، جمعاً 15 میلیارد ریال را کشف و توقیف کنند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه موتورسیکلت های کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد، افزود: 3 متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


--------------------------------------------------------


انهدام 68 باند تهیه و توزیع موادمخدر در مازندران / کشف 5 تن انواع موادمخدر

فرمانده انتظامی استان مازندران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانداری از انهدام 68 باند تهیه و توزیع موادمخدر و کشف 5 تن انواع موادمخدر طی سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استانداری که با حضور "احمد مظفری" دبیرشورای هماهنگی، سرهنگ " علیرضا ثقفی" رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همراه بود، با اعلام این خبر، بیان داشت: در راستای مقابله بی امان با قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با همکاری دیگر عوامل انتظامی و پلیس های تخصصی طی 11 ماه سال جاری موفق شدند، بیش از 5 تن و 50 کیلو گرم انواع موادمخدر را در سطح استان کشف کنند.

وی با اشاره به افزایش 23 درصدی کشفیات موادمخدر در سطح استان طی این مدت در مقایسه با سال قبل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی 68 باند تهیه وتوزیع موادمخدر متلاشی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 233 طرح مقابله ای در حوزه کنترل محورهای مواصلاتی، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقای امنیت اجتماعی اجرایی شد، اظهار کرد: بیش از 10 هزار و 700 متهم به تهیه وتوزیع موادمخدر طی این مدت شناسایی و دستگیرشدند.

سردار میرزایی با اشاره به افزایش 7 درصدی اجرای طرح از کشف 124 هزار انواع قرص های مخدر خبر داد و افزود: بیش از 6 هزار خرده فروش موادمخدر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

میرزایی از توقیف 531 دستگاه خودرو و انجام 186 عملیات برجسته در راستای کشف موادمخدر در سطح استان خبر داد و افزود: پلیس تا ریشه کنی موادمخدر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.


--------------------------------------------------------


اعمال قانون 145هزار و600خودرو در طرح کاهش زنجیره کرونا

رییس پلیس راهور استان مازندران در نشست خبری امروز از اعمال قانون 145هزارو600دستگاه خودرو در اجرای طرح کاهش زنجیره ویروس منحوس کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ نصرالله بیگلری در نشست خبری امروز بیان داشت:از آغاز اجرای طرح کاهش زنجیره ویروس کرونا و اجرای منع تردد خودروهای غیر بومی داخل شهره کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی استان 145 هزار و 600دستگاه خودروهای غیر بومی را که وارد شهرها شده بودند را مورد اعمال قانون قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه خودروهای شهروندان مازندرانی صرفا قادر به تردد در شهرهای زادگاه ویا محل اقامت خود قادر به تردد می باشند،افزود: سرنشینان خودروهای با مشاغل خاص مثل کادر پزشکی مراکز درمانی،کارکنان نیروهای مسلح و افراد شاغل در شهرهای غیر از محل سکونت خود می توانند با ارائه مدارک مورد تایید پلیس در دیگر شهرها تردد داشته باشند.

سرهنگ بیگلری تصریح کرد: طرح منع تردد خودروهای غیر بومی با هدف کاهش زنجیره ویروس منحوس کرونا همچنان در حال اجراء بوده و خودروهای غیربومی حق ورود به داخل شهرهای استان مازندران را نداشته و تنها می توانند داخل جاده ویا کمربندی ها تردد داشته باشند.

گفتنی است؛در پایان این نشست خبری از سه تن از نوجوانان که به صورت داوطلبانه با پلیس راهور مازندران با تولیدات آموزشی در زمینه افزایش فرهنگ ترافیک شهروندان با استفاده از شبکه های مجازی همکاری داشته اند،با اهدای جوایزی تقدیر شد.


--------------------------------------------------------


اخلالگر نظم و امنیت عمومی در تنکابن زمینگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری یکی از اخلالگران نظم و امنیت عمومی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"غلامحسین شعبانی" درباره جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره چاقو کشی، شرارت، عرض اندام و ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم توسط فردی شرور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن افزود: ماموران با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی این فرد را که باعث رعب و وحشت در شهروندان شده بود شناسایی کردند .

سرهنگ شعبانی خاطر نشان کرد: ضمن هماهنگی با مراجع قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 4 فقره شرارت و زورگیری در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی تنکابن در خاتمه با بیان این که پلیس با کسانی که قصد ایجاد مزاحمت برای مردم و شهروندان را داشته باشند به شدت و برابر قانون برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی گردید و موضوع در دست بررسی است .


--------------------------------------------------------


کشف 500 کیلوگرم ذغال قاچاق در نكا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف 500کیلوگرم ذغال قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی نکا سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پي کسب خبري مبني بر دپو و فروش ذغال قاچاق در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا افزود : ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی باهماهنگي قضائي ،محل دپو را شناسایی و در بازرسی از محل، مقدار 500کیلوگرم ذغال قاچاق چوب طاق به ارزش تقریبی 400 میلیون ریال کشف کردند .

سرهنگ "عزیزی" تصريح کرد : متهم به مرجع قضائي معرفي و زغال های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان درخاتمه با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه ی مردم و نسل های آینده است گفت: جنگل ها و درختان در جلوگیری از فرسایش خاک نقش موثری دارند و نیروی انتظامی برابر وظیفه،با شدت و قاطعیت برابر مقررات با مخربین محیط زیست و طبیعت برخورد خواهد کرد.


--------------------------------------------------------


کشف 7 فقره سرقت مغازه در بابلسر

فرمانده انتظامی بابلسراز دستگيري سارقان مغازه و کشف اموال سرقتی خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین زارع" در تشريح جزئيات اين خبر، اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت از مغازه هاي شهرستان بابلسر، موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی با انجام اقدامات فنی و پلیسی گسترده و طی عملیات جداگانه 2 سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی های اولیه به 7 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند، تصريح کرد: در بازرسی از متهمان اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شد.

سرهنگ زارع خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده به مرجع قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر در پايان به شهروندان و خصوصا کسبه و بازاریان توصیه کرد؛ تجهیز واحدهای صنفی به سیستم های هوشمند، استفاده از درب های فلزی و قفل های مطمئن و نصب دوربین های مداربسته از راهکارهای مناسب پیشگیری از سرقت می باشد که لازم است مورد توجه متصدیان مربوطه قرار گیرد.


--------------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ساری

فرمانده انتظامی ساری از کشف 2کیلوگرم مواد مخدر در اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر، اظهار داشت:به منظور پاکسازي نقاط آلوده و مقابله با توزيع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار،اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خيز در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی ساری با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی ماموران ، افزود: در اجراي اين طرح،ماموران انتظامي پس از هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي موفق به شناسایی و دستگیری 20 متهم به سرقت، 5 عامل تهیه و توزیع مواد مخدر و 22 نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در این شهرستان شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد:ماموران در اجرای این طرح 2 کیلوگرم مواد مخدر،یک دستگاه موتورسیکلت و 15 دستگاه ضبط و پخش خودرو سرقتی کشف کردند .

وی در پايان ضمن تقدير از همکاري خوب مردم با پليس اظهار داشت: همکاری با پلیس و تماس با سامانه 110 بهترین شیوه برای مبارزه با افراد مجرم و قانون ستیز می باشد،که شهروندان می توانند از آن طریق با پلیس ارتباط برقرار کنند.


--------------------------------------------------------


کشف 31 فقره سرقت در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان"بهشهر" از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و کشف 31 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 13 سارق، در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به 31 فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و انواع سرقت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات 6 موتورسیکلت و 24خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

در پایان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------


کشف قرص های‌ غيرمجاز‌ در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف بیش از 2 هزار عدد قرص غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "علی اکبر خسروی" در گفت ‌‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی ، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مقابله با عاملان افیونی در سطح شهرستان چالوس اجرا شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از عاملان تهیه و توزیع انواع قرص های غیر مجاز در این شهرستان شدند.

سرهنگ خسروی تصریح کرد: در بازرسي های به عمل آمده از واحد صنفی متهم 2 هزار و 130 عدد قرص غيرمجاز كشف شد.

وی با بیان این که متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست: در برقراری نظم و امنیت پایدار با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.


--------------------------------------------------------


دستگیری سارق قطعات داخل خودرو در بابل

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق قطعات داخل خودرو با 16 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از قطعات داخل خودرو، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا قرار گر

فت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد : با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.

سرهنگ شالیکار خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 16 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کرد .

وی در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و نجهیز خودروی خود به سیستم های هشداردهنده، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .


--------------------------------------------------------


کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ، از کشف 5 تن چوب آلات جنگلي قاچاق از یک دامداری در شهرستان ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در ساری با خبر شدند.

وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را که اقدام به برداشت غیر مجاز چوب و دپوی آن در یک ذرامداری می کرد شناسایی و دستگیر کردند .

وی، خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل مورد نظر 5 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع ممرز، انجیلی و توسکا کشف شد.

سرهنگ محمدپور همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

 


دستگیری سارقان سیم کابل برق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 3 سارق سیم و کابل برق با 17 فقره سرقت خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلام حسین شعبانی" با اعلام این خبر، بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان تنکابن به اجرا گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری ها با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه مخفیگاه 3 سارق حرفه ای را در این شهرستان شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به هماهنگی قضائی بیان داشت متهمان در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی ها به 17 فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف مقادیر قابل توجهی سیم، کابل برق و ادوات برش در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ شعبانی در خاتمه گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه خودروها و موارد مشکوک و نیاز به فوریت های پلیسی می توانند از طریق سامانه 110 با پلیس ارتباط برقرار کردند.


--------------------------------------------------------


دستگيري سارق حرفه ای با 6 فقره سرقت در"میاندورود"

جانشین انتظامی شهرستان "میاندورود" از دستگیری سارق سابقه دار و کشف 6 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " وحید محمدی" در تشریح جزئیات اين خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن دولتی ، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتي، یک سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین انتظامی شهرستان میاندورود تصریح کرد: متهم که نخست منکر هرگونه بزه انتسابی بود،در بازجویی های فنی پلیس و رو به رو شدن با ادله و اسناد معتبر، به 6 فقره سرقت اماکن دولتی و سیم برق به اتفاق یکی از همدستان خود اعتراف کرد.

سرهنگ محمدی در خاتمه با اشاره معرفی سارق به مرجع قضائی پس از تشکیل پرونده و تلاش جهت دستگیری همدست وی ، تصریح کرد: شهروندان می توانند با تماس به موقع با سامانه 110 پلیس،ما را در پیشگیری از جرائم بویژه سرقت یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار