اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 5 اسفند توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۴۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ 24 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 5 اسفند  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 5 اسفند بشرح زیر است:

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق جنگلی "بابل"/ آزاد سازی 7 هزار متر مربع از اراضی ملی

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از اجرای حکم قضائی و تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز در مناطق جنگلی و آزاد سازی 7 هزار و 200 متر مربع از اراضي ملی خبر داد

سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشريح اين خبر، بيان داشت: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر آزاد سازی اراضی جنگلی و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق جنگلی و ییلاقی "بخش بندپی شرقی"، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی بخش و پاسگاه انتظامی "سجادرود" قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان بابل با شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق جنگلی " گاوزن محله و شورکش" و منطقه ییلاقی و توریستی "حاج شیخ موسی" برابر مفاد تبصره 2ماده 10قانون حفظ کاربری اراضی جنگلی اقدام به تخريب بنای غيرمجاز در این مناطق کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، اظهار کرد: با توجه به چندین مرحله اخطار از سوی اداره جهاد کشاورزي به افراد سود جو و مالکان این بناهای غیرمجاز كه اقدام به ديواركشي در اراضی جنگلی کرده بودند، سرانجام با حضور مقتدرانه پلیس و کارشناسان اداره منابع طبیعی حکم قضائی اجرایی و 4 واحد و بنای غیرمجاز تخریب شد.

سرهنگ شالیکار با اشاره به آزاد سازی 7 هزار و 200 متر مربع از ارذراضی جنگلی در این عملیات، افزود: برابر اعلام کارشناسان منابع طبیعی ارزش ریالی این میزان از اراضی متصرفی 130 میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار در خصوص ساخت‌ و ساز غيرمجاز، تغيير كاربري اراضي كشاورزي و سوء استفاده از منابع طبيعي را از طریق سامانه پلیس 110 اطلاع دهند.


---------------------------------------------------


قاچاقچی مواد مخدر در عباس آباد به دام افتاد

فرمانده انتظامي شهرستان " عباس آباد " از کشف 3 کيلو گرم حشسش و دستگیری یک سوداگر مرگ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ"حسین عبدی"در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک سوداگر مرگ در این شهرستان خود با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: پس هماهنگی قضائی و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "چالوس" متهم در حین توزیع و جابجایی مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از وی 3 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش کشف شد.

سرهنگ عبدی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، اظهار داشت: اعتیاد به مئاد مخدر یکی از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع ،تزلزل خانواده ها، نگراني و ناامني شهروندان است.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد در خاتمه با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.


---------------------------------------------------


بار چوب قاچاق راننده نیسان در نور به مقصد نرسید

ماموران انتظامی شهرستان نور یک خودروی نیسان حامل 3 تن چوب قاچاق را توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس:ماموران انتظامی نور در اجرای طرح مبارزه با قاچاق چوب، در حین گشت زنی در محورهای جنگلی یک خودروی نیسان حامل چوب های قاچاق را شناسایی و توقیف کذردند.

ماموران انتظامی شهرستان نور پس از توقیف خودروی نیسان،در بازرسی دقیق از آن 3 تن چوب های قاچاق را که به صورت غیر مجاز از جنگل های بالادست برداشت شده بود را کشف کردندکه کارشناسان قیمت نهایی این محموله قاچاق را 30 میلیون ریال برآورد کردند.

گفتنی است که ماموران انتظامی نور در این عملیات یک قاچاقچی چوب را دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.


---------------------------------------------------


توقیف خودروی حامل مواد افیونی در نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از شناسایی و دستگیری يك عامل افیونی و کشف3 کیلو گرم تریاک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علي داداش تبار با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردي در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی،وی را در اقدامی غافلگیرا

نه در حال تردد با یک دستگاه خودرو دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروی توقیفی متعلق به متهم ، 3 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان نوردر پايان بيان داشت: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر موضوع را به پليس 110اطلاع دهند.


---------------------------------------------------


کشف 18 فقره سرقت در کلاردشت

فرمانده انتظامي شهرستان كلاردشت از کشف 18 فقره سرقت و 66 خودروی متخلف در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "بهادر دیلمی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت : در جهت برقراری نظم و امنيت مطلوب اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات تخصصی و پلیسی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه 5سارق حرفه ای را شناسایی دستگير کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت خاطرنشان کرد:ماموران انتظامی در بازجویی فنی از متهمان دستگیر شده 18 فقره انواع سرقت را کشف کردند.

سرهنگ دیلمی گفت: در اين طرح به 30 واحد صنفي تذكر و اخطار پلمب داده و 3 واحد صنفي نیز به علت عدم رعايت ضوابط قانوني و صنفي پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پليس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعاليت غيرقانوني و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن فوريت هاي پليسي 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------


دستگیری سارق اماکن خصوصی در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان" گلوگاه" از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری11 قرار گرفت .

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود:ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی کردند .

سرهنگ حسن زاده، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد .

وی با اشاره به کشف مقادیری از اموال مسروقه، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، درصورت مواردمشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


---------------------------------------------------


مسئولیت پذیری در اشتباه

پذیرش مسئولیت اشتباهات خود و نقش خود در شکل گیری یک مشکل یا بحران، بدین معناست که به صورت مشخص اقرار کنید چه اشتباهی مرتکب شده اید که در شکل گیری مشکل نقش داشته است....

در ابتدای هر گفت وگو هر دو طرف به سهم خود در بروز یک مشکل در رابطه اثرگذار هستند که طرف مقابل را نیز از حالت دفاعی یا تهاجمی خارج می کنند.

یادتان باشد که وقتی یک گفتگوی موثر شکل می گیرد، اگر شما حالت دفاعی به خود بگیرید و فقط صرفاً به دنبال دفاع از خود باشید و یا به عکس حالتی تهاجمی به خود بگیرید و مدام فقط طرف مقابل را متهم کنید او نیز رویکردی مشابه یا مکمل را نسبت به شما اتخاذ می کند و آخر چنین بحثی چیز جز توهین و تحقیر و اهانت نخواهد بود.

این در حالی است که وقتی شما در ابتدای گفت و گو اشاره می کنید که قبول داریدخودتان نیز مقصر هستید، باعث می شوید فضای گفتگو فضایی آرامتر و منطقی تر شود و طرف مقابل به جای دفاع یا تهاجم کورکورانه، با رویکردی سالمتربه بیان ناراحتی ها و رنجش هایش بپردازد.

در ابتدای گفت و گو، بهتر است قبل از اینکه وارد بحث های چالشی شوید، از طریق اقرار به این که شما هم در به وجود آمدن مشکلات نقش داشته اید، فضای گفت و گو را آرام و سالم کنید.

اقرار اولیه یک اقرار کلی است که به هیچ نکته جزئی خاصی اشاره نمی کند، اما این به تنهایی کفایت نمی کند، بعد از اینکه در قالب بحث و گفت و گو، طرف مقابل ناراحتی ها و رنجش های خود را بیان کرد، باید به صورت مشخص مسئولیت خود را در شکل گیری اشتباهات بپذیرید.

پذیرش مسئولیت اشتباهات خود و نقش خود در شکل گیری یک مشکل یا بحران، بدین معناست که:

به صورت مشخص اقرار کنید که چه اشتباهی مرتکب شده اید که در شکل گیری مشکل نقش داشته است؛ این کار باعث می شود:

1ـ طرف مقابل متوجه شود که اقرار شما و پذیرش مسئولیت اشتباه از سوی تان واقعی است، نه صرفاً ژستی روشنفکرانه برای تحمیق طرف مقابل.

2ـ اینگونه شما به همسر خود نشان می دهید که حرف های او را به دقت گوش کرده و متوجه منظور او شده اید.

3ـ به او ثابت می کنید که رابطه تان مهمتر از غرورتان است، بدین شکل تعهدتان به رابطه

را به خوبی به نمایش می گذارید.

بابت خطاهای مرتکب شده عذرخواهی کنید، این کار باعث می شود دوباره بتوانید عشق و علاقه را در ذهن همسرتان جایگزین ناراحتی ها و رنجش ها کنید.

با حرف و زبان بدن نشان دهید که بابت خطایتان ناراحت هستید و تلاش می کنید از ارتکاب مجدد آن جلوگیری کنید، این کار نیز باعث می شود همسر شما به آینده رابطه ای که با شما دارد به شدت امیدوار شود، چراکه در می یابد همسر او نه تنها او را درک می کند و مسئولیت اشتباهاتش را می پذیرد، بلکه تلاش می کند از ایجاد رنجش های مشابه در آینده جلوگیری کند.

تمام سه جزئی که ذکر شد در پذیرش مسئولیت مهم هستند و در کنار هم نقش و اثرگذاری را در بهبود رابطه ایفا می کنند. برای مثال اگر شما عذرخواهی نکرده و صرفاً بیان کنید که در آینده دیگر آن اشتباه را تکرار نمی کنید، این احساس در همسرتان ایجاد می شود که شما به صورت واقعی از کار خود پشیمان نیستید و وعدهای که برای عدم تکرار می دهید نیز صرفاً وعدهای دروغین و پوچ است که با هدف پایان دادن به بحث بیان شده است.

یادتان باشد هدف از یک گفت و گوی موثر در هر نوع رابطه مخصوصاً رابطه عاطفی بررسی مشکلات و یافتن راه حلی برای رفع آنهاست نه گناه کار جلوه دادن مقابل، خرد کردن او و شخصیت اش و یا آسیب رساندن به روحیه وی.

بنابراین یکی از رازهای اثرگذار کردن گفت و گوهای موثر در روابط عاطفی این است به جای این که به خودتان حق بدهید و به دنبال اثبات حقانیت خود باشید، حق را به رابطه بدهید بدین معنا که این رابطه است که باید حفظ شود و سالم و مصون بماند.

تهیه و تنظیم: مرضیه سیدیان- کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار