آئین تجلیل از نخبگان جوان مازندران با حضور پرفسور کوروش نوذری ریاست دانشگاه مازندران، محمد آزادبخت رئیس بنیاد نخبگان مازندران و جمعی از چهره‌های علمی و نخبگان استان در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 24 February 2021

در ابتدای این آئین کوروش نوذری رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه این دانشگاه خانه همه نخبگان و فرهیختگان است اظهارکرد: مازندران استانی نخبه پروری در زمینه های جهاد و شهادت و همچنین در عرصه علم و فناوری است که جایگاه ویژه ای در کشور دارد اما قدردانی کمتری از نخبگان انجام می شود.

وی با بیان اینکه عرصه نخبگانی بسیار وسیع است خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه ماموریت دانشگاه در زمینه آموزش، پژوهش، فرهنگ و تعاملات اجتماعی است، نخبگان این بخش ها مورد توجه و تجلیل قرار میگیرند.

رئیس دانشگاه مازندران تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری برای ساختن تمدن ایرانی اسلامی تهیه و تدوین شده، جوانان نقش ویژه ای داشته و این گروه وظیفه سنگینی برای تمدن سازی مطلوب ایران اسلامی دارند.

نوذری با اشاره به اینکه دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف کشور وجود دارد گفت: سردار شهید سلیمانی را می توان یک نخبه ای برشمرد که توانست دستاورد منطقه ای بالایی را در عرصه امنیت و گسترش مرزهای ژئوپلوتیکی برای کشور ایران به ارمغان آورد.

وی یادآورشد: جمهوری اسلامی با تمامی ناملایمات و سختی هایی مانند تحریم و همچنین سوءاستفاده هایی که توسط برخی از افراد داخلی در کشور صورت می گیرد اما در رتبه 14 مهندسی دنیا قرار دارد و اگر این مشکلات وجود نداشت ما می توانستیم در رده 10 کشور برتر جهان باشیم.

رئیس دانشگاه مازندران تاکید کرد: کشور ایران در رتبه نخست رشد استنادات بین المللی قرار دارد که بسیار جای فخرآفرینی و امیدواری است.

نوذری گفت: در زمینه علوم نظری و سایر علوم مربوطه، کشور ایران در منطقه خاورمیانه دارای رتبه یک و در بین کشورهای دنیا در رتبه تا رده 20 قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه علوم انسانی کشور ما دارای رتبه 34 است اظهارکرد: باتوجه به اختلاف دیدگاهی که کشورهای دیگر در بخش های الهیات و فقه با کشور ما دارند، استنادات علمی دانشمندان ایرانی به چاپ نمی رسد که همین امر موجب شده که جمهوری اسلامی در این زمینه رتبه خوبی نداشته باشد که البته باید تلاش بیشتری در این بخش صورت گیرد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان حمایت های ویژه این دانشگاه برای نخبگان، خاطرنشان کرد: اعطای پاداش در فیش حقوقی و حق مسکن ویژه هیات علمی و حمایت ویژه از نخبگانی که جذب دانشگاه مازندران باشند.

نوذری تاکید کرد: دانشگاه مازندران برای دانشجویان نخبه فرش قرمز پهن می کند و آنها را زیر چتر حمایت های ویژه قرار میدهد.

در ادامه این آئین محمد آزادبخت ریاست بنیاد نخبگان مازندران با اشاره به اینکه این بنیاد درحال سپری کردن دوران جوانی خود است، اظهارکرد: برای اینکه نقش آفرینی در شناسایی، هدایت، حمایت و بهره گیری از نخبگان صورت گیرد بسیار کار دارد.

وی با بیان اینکه نقش آفرینی نخبگان می تواند در تعالی جامعه بسیار موثر باشد خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان در چهار زمینه شناسایی، حمایت، هدایت و بهره گیری فعالیت دارد.
رئیس بنیاد نخبگان مازندران تصریح کرد: برای نخبگان حمایت هایی مانند حقوق ثابت به مدت یک سال، بیمه درمان، ودیعه مسکن و حمایت های دیگر انجام می شود.

آزادبخت یادآورشد: در هفت دانشگاه اصلی مازندران دفتر بنیاد نخبگان راه اندازی شده و تمامی فعالیت های لازم برای نخبگان آن دانشگاه ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه مازندران جایگاه ویژه ای در زمینه پرورش نخبگان دارد، افزود: در آزمون سراسری امسال 40 نفر از رتبه های برتر کشور از مازندران بوده و همچنین در المپیاد علمی 15 نفر از این استان توانستند مدال طلا و نقره دریافت کنند.

رئیس بنیاد نخبگان مازندران اظهارکرد: شهرستان های تنکابن و بابل و همچنین شهرستان نکا نسبت به جمعیت از جایگاه ویژه ای در زمینه نخبگان برخوردار هستند که آموزش و پرورش باید شناسایی دقیق تری نسبت به نخبگان خود داشته باشند.

آزادبخت خاطرنشان کرد: توجه دانشجویان در رشته علوم انسانی بیشتر به شاخه معلمی بوده که نشان از این دارد که تضمین شغلی برای دانشجویان بسیار مهم بوده و اگر در زمینه های دیگر هم این تضمین شغلی وجود داشته باشد دانشجویان به آن قسمت ها هم گرایش پیدا می کنند.

به گزارش ایسنا، در پایان این آئین از برگزیدگان رتبه های برتر آزمون سراسری سال 99، مدال آوران المپیادهای ملی دانش آموزی سال 99 و رتبه های برتر کارشناسی و آزمون های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران در سال 99 تجلیل به‌عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار