از محل اعتبارات وزارتی نیز مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان به هنرستان های استان جهت خرید تجهیزات کارگاهی تخصیص یافته و تجهیزات مورد نظر در حال خرید و توزیع می باشد .همچنین تعداد ۷ دستگاه موتور پژو به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان، اهدایی شرکت ایران خودرو، بین تعدادی از هنرستان های دارای رشته مکانیک خودرو توزیع شد.
کد خبر: ۹۴۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 24 February 2021

به گزارش تابناک مازندران ، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به ضرورت استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها به منظور آماده سازی هنرجویان برای بازار کار، ۲ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان اعتبار به هنرستان های استان اختصاص یافت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، علی دهقان با اشاره به ضرورت استاندارد سازی تجهیزات کارگاهی هنرستان ها به منظور آماده سازی هنرجویان برای بازار کار، اظهار کرد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ تاکنون مبلغ یک و نیم میلیارد تومان از محل دو درصد فروش گاز، جهت خرید تجهیزات گارگاهی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش استان به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس مازندران جهت تهیه‌ی تجهیزات مورد نیاز این هنرستان‌ها اختصاص یافت.

وی افزود: از محل اعتبارات وزارتی نیز مبلغ ۳۷۰ میلیون تومان به هنرستان های استان جهت خرید تجهیزات کارگاهی تخصیص یافته و تجهیزات مورد نظر در حال خرید و توزیع می باشد .همچنین تعداد ۷ دستگاه موتور پژو به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان، اهدایی شرکت ایران خودرو، بین تعدادی از هنرستان های دارای رشته مکانیک خودرو توزیع شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تنوع رشته های هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش استان تصریح کرد: یک هزار و ۲۵۲ رشته تحصیلی در ۳۵۴ هنرستان‌ فنی و حرفه ای و کار و دانش استان دایر است.اقدامات انجام شده نیز در راستای اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه و همچنین توسعه رشته در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و تجهیز کارگاهی هنرستان‌ها بوده است.

دهقان با اشاره به مستهلک بودن و قدیمی شدن برخی از تجهیزات هنرستانی اذعان داشت: در نظام جدید آموزشی بسیاری از محتواهای آموزشی در هنرستان‌ها تغییر کرده است.از این‌رو تجهیزات مورد نیاز نیز باید همگام با تغییر محتوا، به‌روزرسانی شود.بسیاری از تجهیزات موجود در هنرستان‌های استان مستهلک و یا قدیمی شده است که این موضوع تلاش بیشتری را برای رسیدن به استانداردهای لازم متناسب با بازار کار طلب می‌کند.

این مقام مسئول به اقدامات خوبی که تا کنون انجام شده اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر سیاست ما جذب حداکثری اعتبارات ملی و استانی است تا بتوانیم اقدامات مفیدتری را در جهت استاندارد سازی امکانات و تجهیزات هنرستانی انجام دهیم.اما در این خصوص نیازمند جذب اعتبارات بیشتر و حمایت خیرین هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار