بر اساس بررسی‌های کارشناسی، دیشب فاضلاب مجموعه این شهرک صنعتی دیشب در رودخانه تخلیه و عامل مرگ دسته جمعی ماهیان شده و با توجه به حجم آلودگی و تلفات زیاد ماهیان، به نظر این اتفاق عمدی است.
کد خبر: ۹۸۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹ 28 August 2021

به گزارش تابناک مازندران، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه گفت: تخلیه و ورود دوباره پساب شهرک صنعتی بِشِل این شهرستان، موجب مرگ دسته جمعی ماهیان در رودخانه "اوتی جون" شد.

ابراهیم فلاحی افزود: بر اساس بررسی‌های کارشناسی، دیشب فاضلاب مجموعه این شهرک صنعتی دیشب در رودخانه تخلیه و عامل مرگ دسته جمعی ماهیان شده و با توجه به حجم آلودگی و تلفات زیاد ماهیان، به نظر این اتفاق عمدی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه با رد کردن احتمال نقص در سیستم تصفیه فاضلاب و ورود غیرعمد این پساب به رودخانه گفت: اگر مشکل یا اتفاقی در شبکه تصفیه فاضلاب این شهرک ایجاد شود، باید به محیط زیست اطلاع داده و علاوه بر آن این پساب‌ها شبانه وارد رودخانه شده و شرکت‌ها در شب فعالیت ندارند.

فلاحی، با بیان اینکه تعداد ماهیان تلف شده با حضور میدانی نیرو‌های محیط زیست در حال بررسی است افزود: موضوع حائز اهمیت و عجیب این حادثه بر اساس گفته‌های اهالی اطراف رودخانه، بالا آمدن شبانه سطح آب و همزمان شدن ورود پساب با رهاسازی آب از سدّ برنجستانک بوده، که اگرچه بخش زیادی از آلودگی‌ها را پاک کرده، اما رودخانه همچنان آلوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه با بیان اینکه همه این اتفاقات ناراحت کننده و تلخ، مستلزم بررسی نهاد‌های متولی است تصریح کرد: حادثه دیشب صورتجلسه شده و با توجه به اینکه پرونده تخلف زیست محیطی شهرک صنعتی بِشِل در باره رهاسازی فاضلاب از پارسال همچنان باز است، به دستگاه قضایی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار