شیوع بیماری نشخوارکنندگان در استان مازندران
شیوع بیماری نشخوارکنندگان در استان مازندران بسیار جدی و نگران کننده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵ 21 October 2021

 به گزارش تابناک مازندران، مجوز شکار چارپایان به دلیل شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در عرصه‌های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست استان باهدف حفظ سلامت غذایی آحاد جامعه صادر نمی‌شود.

مسلم آهنگری افزود: در سال جاری اقدامات سخت‌گیرانه‌ای برای برخورد با متخلفان و شکارچیان حیات وحش در نظر گرفته ایم و صادر نشدن مجوز شکار یکی از این برنامه‌ها است.

وی با تاکید بر این که شیوع بیماری نشخوارکنندگان در استان مازندران بسیار جدی و نگران کننده است ، هشدار داد : با توجه به اینکه این بیماری می‌تواند به دام‌های سبک و سنگین استان هم سرایت کند، پایش عرصه های ملی و حفاظت شده استان برای جلوگیری از هرگونه شکار نشخوارکنندگان در یک ماه گذشته از سوی یگان حفاظت محیط زیست افزایش چشمگیری داشته است.

آهنگری تصریح کرد: به طور قطع در سال جاری مجوزی برای شکار پرندگان و نشخوارکنندگان در استان مازندران صادر نخواهیم کرد و در صورت هرگونه قانون شکنی با متخلفان برخورد قاطعانه‌ای انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام این که ۳۰۰ محیط بان در ۷۰ ایستگاه محیط بانی استان وظیفه حفاظت از عرصه‌های ملی و مناطق حفاظت شده برای جلوگیری از شکار نشخوار کنندگان و پرندگان را برعهده دارند، گفت : بدون همراهی مردم و سازمان های مردم نهاد حفاظت از این عرصه ها امکان پذیر نیست و در زمان حاضر افزون بر پنج هزار نفر از جوامع محلی برای حفاظت از محیط زیست در کنار یگان حفاظت هستند.

وی افزود : از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون ۳۰۰ قبضه اسلحه شکاری توسط نیروهای یگان حفاظت استان از شکارچیان متخلف کشف و ضبط شد و ۳۲۰ شکارچی هم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

آهنگری گفت : همچنین از ابتدای فروردین تا ۲۰ مهر ماه امسال ۱۰ نفر از کارکنان یگان حفاظت محیط زیست مازندران در درگیری با شکارچیان زخمی شده اند که با طی شدن روند درمانی آنان، این افراد به ایستگاه های محیط بانی بازگشته اند.

مازندران با داشتن ۵۳۰ هزار هکتار عرصه زیست محیطی و تالاب بین المللی میانکاله، سرخرود و ۸۰۰ دهنه آببندان همه ساله پذیرای بیش از ۱.۵ میلیون بال جمعیت پرندگان مهاجر زمستان گذران است که طبق آمار رسمی یک پنجم این پرندگان از سوی شکارچیان غیرمجاز و مجاز شکار می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار