چندسالی هست مجوزی برای شکار پرندگان در مازندران صادر نشده است، گفت: امسال برای صیادان که از روش دوما استفاده می‌کنند با قبول پایبندی به قوانین پروانه شکار صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱ 21 October 2021

به گزارش تابناک مازندران از باشگاه خبرنگاران، داستان بازار پرندگان فریدونکنار و عرضه پرندگان مهاجر شکار شده در آن سالهاست نقل جلسات و نشست ها است، یک مسئول استانی می گوید قرار بود تعطیل بشود و مصوبه استانی داریم، آن یکی که مسئول شهرستان است می گوید هیچ مصوبه ای در خصوص تعطیلی نداشتیم و به ما ابلاغ نکرده اند

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از تشکیل جلسه با معاون سیاسی استانداری مازندران در ارتباط با ساماندهی این بازار خبر داد و گفت:  بر اساس تصمیمات این نشست صیادانی که غیر از روش دوما که روشی مورد تایید محیط زیست است پرندگان را شکار کنند حق حضور در بازار پرندگان را ندارند و با آن‌ها به صورت قانونی برخورد می‌شود.

او افزود: طبق مصوبات این جلسه فعالیت این بازار از آبان ماه شروع و تا اواخر بهمن‌ماه پایان می‌یابد و روز‌های پنجشنبه و جمعه نیز تعطیل خواهد بود.

او با بیان اینکه چندسالی هست مجوزی برای شکار پرندگان در مازندران صادر نشده است، گفت: امسال برای صیادان که از روش دوما استفاده می‌کنند با قبول پایبندی به قوانین پروانه شکار صادر می‌شود.

کوروس ربیعی با بیان اینکه معیشت بهانه شکارچیان برای شکار پرندگان مهاجر است: گفت:  همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پرونده می‌تواند شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در مازندران را ریشه کن کند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران می‌گوید:  مردمان فریدونکنار مردمان خوبی هستند فقط کمتر از ۲۰۰ شکارچی با تشکیل مافیای شکار هر ساله این فاجعه را رقم می‌زنند.

او با بیان اینکه مشکل اصلی ما و مردم وجود بازار  پرندگان  است، می‌گوید: مردم فریدونکنار نیز از وجود این بازار در مرکز شهر گله‌مند هستند و متولیان بهداشت و درمان و تعزیرات و نهاد‌های انتظامی شهرستان باید با قاطعیت بیشتری برای ساماندهی این بازار ورود کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار