کاخ صفی‌آباد یادگار ارزشمندی از دوران صفویه است که به دستور شاه عباس ساخته شد. او به دلیل علاقه‌ای که به نوه خود "صفی" داشت، این کاخ را به افتخارش نامگذاری کرد
کد خبر: ۱۰۷۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 06 October 2022

به گزارش تابناک مازندران از آوای خزر، هر گردشگری که وارد بهشهر می‌شود با دیدن بنای تاریخی در دل درختان زیبای سرو، چنار و کاج آنهم بر بام شهر، از ماهیت آن می‌پرسد. اینکه "منطقه نظامی و امنیتی است و اجازه بازدید نمی‌دهند" پاسخی است که محلی‌ها از قدیم تا حالا می‌گویند.

در این دو سال اخیر، اما مردم امیدوار شدند که بتوانند به صفی‌آباد دسترسی پیدا کنند، صفی‌آباد باغ رویایی بهشهری‌هاست و در حسرت بازید از آن به سر می‌برند. منطقه‌ای که دلبری می‌کند و تماشای آن از نزدیک، فعلاً محدودیت دارد.

به گزارش آوای خزر، کاخ صفی‌آباد یادگار ارزشمندی از دوران صفویه است که به دستور شاه عباس ساخته شد. او به دلیل علاقه‌ای که به نوه خود "صفی" داشت، این کاخ را به افتخارش نامگذاری کرد که در بین بنا‌های دوره صفویه، صفی‌آباد بسیار مورد علاقه شاه عباس بوده است. بهشهر دارای ۱۵۰ بنای تاریخی، مکان و منطقه نمونه گردشگری است و با داشتن بیشترین نقاط میراثی و تفریحی، نگین گردشگری مازندران محسوب می‌شود که متاسفانه آنطور که باید به آن توجه نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار