کد خبر: ۱۱۲۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 17 September 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 26/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کشف 18 فقره کلاهبرداري از طریق فروشگاه های مجازی
سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری باند کلاهبرداران حرفه ای که با انتخاب طعمه های خود از درگاه فروشگاه های مجازی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بودند، خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پي شکايت افرادی مبنی بر اینکه خودرو های خود را در نرم افزارهای مجازی برای فروش آگهی کرده بودند و فردی تحت عنوان خریدار با آنها تماس و وبا ارائه چک های جعلی و بلاصاحب اقدام به خرید خودرو نمود ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت .
وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس آگاهی مشخص شد این فرد با همدستی دو نفر دیگر با مالکان خودرو که در فروشگاه های مجازی برای فروش آگهی شده بودند تماس و ضمن خرید خودرو با چک های جعلی و بلاصاحب، خودرو ها را به استان های همجوار منتقل و به فروش می رساندند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل ادامه داد: پس از انجام اقدامات تخصصی فرد کلاهبردار و همدستان وی شناسایی و دستگیر و در اعترافات خود به 18 فقره کلاهبرداری اعتراف نمودند که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ شالیکار در پایان در خصوص آگهی های درج شده در فروشگاه های مجازی، گفت: شهروندان در صورت معامله از طریق سایت های اینترنتی با رعایت تمام جوانب و اطمینان از پرداخت وجه اموال خود را تحویل خریداران دهند.
------------------------------------------
کشف 3 هزار و 600 قوطی سموم کشاورزی قاچاق در ساری
سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 3 هزار و 600 قوطی سموم کشاورزی قاچاق در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک عرضه کننده سموم کشاورزی قاچاق در شهرستان ساری شدند .
وی افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را که قصد انتقال سموم کشاورزی قاچاق از طریق یکی از بار بری ها در شهرستان ساری را داشت دستگیر کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران تصریح کرد:  ماموران در بازدید از این انبارريال تعداد 3 هزار و 600 قوطی سموم کشاورزی قاچاق را کشف کردند.
سرهنگ محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: کالای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
دستگیری 2 سارق اماکن دولتی در گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری 2 سارق اماکن دولتی و اماکن متبرکه با 9 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمود کلوانی" در این باره گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماكن دولتي و اماکن متبرکه  در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان  گلوگاه، تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده توسط ماموران  2 سارق حرفه ای در این ارتباط  شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی با اشاره به اعتراف سارقان به 9 فقره سرقت از اماکن دولتی واماکن متبرکه در شهرستان اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال سرقتی کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه  در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمدهای مشکوک در محدوده محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سارق و کشف خودروی سرقتی در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق و کشف خودروی سرقتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی مبنی بر تردد یک خودروی سواری پراید سرقتی در سطح حوزه استحفاظی ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: با اقدام عملیاتی ماموران پاسگاه گرماب، خودروی مورد نظر متوقف و راننده آن که با مشاهده ماموران پلیس اقدام به فرار کرده بود دستگیر شد.
سرهنگ حسن زاده، تصریح کرد: متهم که با سرقت خودروی مورد نظر از مرز مهران با نصب پلاک شخصی خود بر روی آن اقدام به سرقت در این شهرستان نیز می کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.
فرمانده انتظامی ساری در پایان از رانندگان وسایل نقلیه خواست: ضمن رعایت هشدار های انتظامی از پارک خودرو در مکان های تاریک و کوچه های خلوت تا جای ممکن خودداری کنند .
------------------------------------------
كشف 2 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در رامسر
سرهنگ سيد جليل نبوي رستاقي فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف 2 هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه كاميونت حامل سوخت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سيد جليل نبوي رستاقي" در تشریح این خبر گفت: در پی وصول خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق، ماموران با گسترش چتر اطلاعاتی و رصد محور مواصلاتی موفق به شناسایی كاميونت حامل گازوئيل در يكي از خيابان هاي رامسر شدند.
وی افزود: با هماهنگی قضائی خودرو متوقف و راننده هيچ گونه مداركي دال بر حمل و تخليه قانوني نداشته و در بازرسی دقیق مشخص شد خودرو حامل 2 هزار لیتر گازوئیل قاچاق است.
فرمانده انتظامی شهرستان رامسر تصریح کرد: سوخت کشف شده حاصل همکاری ماموران كلانتري مركزي و پليس آگاهي شهرستان بود که با هوشیاری ماموران به مقصد نرسید و پس از توقيف خودرو و گسيل آن به پاركينگ در این راستا یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.
سرهنگ نبوي در پایان تاکید کرد: مبارزه بی امان پلیس با هرکسی که بخواهد امنیت اقتصادی ایران عزیزمان را هدف قرار دهد، ادامه دارد و از شهروندان عزیز می خواهیم که هرگونه خبری را در این خصوص را به سامانه فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
سارق ماهیان پروشی در تور پلیس "محمودآباد"
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق ماهی از یکی از استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان خبر داد.
"سرهنگ محمودحسین زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبرگفت: در پي وقوع چند فقره سرقت ماهی از استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد افزود: ماموران تجسس کلانتری مرکزی با بررسی صحنه های سرقت و جمع آوری سرنخ های موجود ، سارق را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 5 فقره سرقت از استخرهای پروش ماهی این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
محبوب های غیر عادی
اختلالات شخصیت در سال های نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود لذا می توان با آموزش ها و ارتباط مناسب از هزینه ها و اتفاقات غیر قابل جبران بعدی جلوگیری کرد....
تا به حال در مورد اختلال شخصیت چیزی شنیدید؟ اختلال شخصیت نوعی اختلال روانی است که الگوی فکر ،عملکرد و رفتار فرد در آن ناسالم می شود.
فرد مبتلا به اختلال شخصیت برای درک موقعیت و اشخاص به مشکل بر می خورد و این امر منجر به محدودیت ومشکلات جدی در روابط ،فعالیت های اجتماعی،کار و مدرسه می شود.
گاهی ممکن است متوجه نشوید که دچار اختلال شخصیت هستید چون نحوه تفکر و رفتار برای خودتان طبیعی به نظر می رسد و به خاطر چالش های پیش رو دیگران را سرزنش می کنید.
معمولا اختلال شخصیت در سال های نوجوانی و یا اوایل بزرگسالی شروع می شود.
محبوب های غیر عادی ( 10 اختلال شخصیت ):
محبوب شکاک یا پارانوئید:
این محبوب خطر ناک مدام احساس می کند که فردی می خواهد به او صدمه بزند ، از او استفاده کند و یا فریبش دهد. همیشه به این فکر می کند که آیا همسرش به او وفادار است؟ دائم احساس می کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت با خشم و پرخاشگری با دیگران برخورد می کند.
محبوب منزوی یا اسکیزوئید:
این افراد به ظاهر آرام ،کنار آمدن با تنهایی را از همان دوران کودکی آموخته اند و بیشتر اوقات در داخل خانه و به دور از تعامل با بچه های هم سن و سالشان زندگی کرده اند و به همین دلیل در بزرگسالی هم به روابط نزدیک با دیگران علاقه ندارند و از آن هیچ لذتی نمی برند و به غیر از اعضای خانواده هیچ کس با آنها نزدیک و صمیمی نیست.
محبوب عجیب و غریب یا اسکیزوتایپال:
این دسته از افراد در ابتدای آشنایی فردی جالب و منحصر به فرد به نظر می آیند اما با گذشت زمان متوجه می شوید که با فردی کاملا عجیب و غیر عادی رابطه عاطفی برقرار کرده اید، حوادث و اتفاقات برای او معنای خاصی پیدا می کند، غالبا ظاهر عجیب و غریبی دارد، دوستان صمیمی و معدودی دارد و در موقعیت های اجتماعی به شدت احساس ناراحتی می کنند؛ چون دیگران با رفتار عجیب و غریب آنها رفتار مناسبی نمی کنند.
محبوب ضد اجتماعی یا آنتی سوشیال:
فرد ضد اجتماعی ، فردی خود خواه و فاقد توانایی همدلی با دیگران است و معمولا به نیازهای دیگران از جمله همسر و فرزندان خود بی اعتنااست. این افرا سوء استفاده گر، دروغ گو و فریبکار هستند که برای رسیدن به خواسته خود هر کاری انجام می دهند. این افراد معمولا سابقه بازداشت و مشکلات قانونی دارند چون از درک عواقب کارهایی که انجام می دهند ناتوان هستند.
محبوب طوفانی یا بردرلاین:
اگر فرد مورد علاقه شما دارای رفتارهای انفجاری و غیر قابل پیش بینی است، اگر رابطه شما با او بارها دستخوش آشوب و آشفتگی و قطع و وصل بسیار می گردد و شما همواره به این فکر می کنید که چگونه بحران های هیجانی محبوب خود را مهار کنید ، باید گفت شما با یک فرد طوفانی یا به اصطلاح شخصیت مرزی ارتباط دارید.
محبوب نمایشی یا هیستریونیک:
باید اعتراف کرد که یک شخصیت نمایشی به دلیل ویژگی های سرگرم کننده ای که دارد برای همه جذاب است.کیفیت اوائل آشنایی با یک فرد نمایشی هر چه که باشد در نهایت توجه طلبی بی پایان ، هیجانات شدید، ناگهانی و قابل پیش بینی نبودن او شما را به ستوه خواهد آورد و در زندگی با او همیشه احساس تنهایی خواهید کرد.
محبوب خود شیفته یا نارسیستیک:
یک فرد خود شیفته واقعی آنقدر ذهنش به خودش مشغول است که به سختی می تواند جایی را در دنیای خودش به فرد دیگری از جمله شما اختصاص دهد. در ارتباط با یک فرد خود شیفته به طور مداوم باید احساس خود بزرگ بینی او را تحسین و تمجید کنید ، معمولا فاقد حس همدلی با دیگران هستند و به احساسات و نیازهای دیگران توجهی ندارند.
محبوب هراسان یا اوویدنت:
اگر چه افراد اختلال شخصیت اجتنابی یا همان هراسان افراد بد جنس و خطر ناکی نیستند، اما زندگی با آنها بسیار خسته کننده است. از آنجایی که یک فرد اجتنابی،کمرو ،کم حرف و دارای احساس بی ارزشی و عدم کفایت و هراسان از طرد شدن توسط دیگران است قبل از کسب احساس اعتماد و اطمینان لازم از تایید شدن توسط شما از ورود به یک رابطه صمیمانه با شما اجتناب می کنند.
محبوب وابسته یا دیپندنت:
چنین فردی به شریک زندگی خود بسیار وابسته می شود و تقاضای های فراوانی در جهت حمایت و مراقبت از خویش خواهد داشت. رابطه عاطفی با فرد وابسته پس از مدتی از حالت معمول خارج شده و به حالت والد – فرزندی در خواهد آمد و در نهایت رابطه ای که روزی خوشایند به نظر می رسید حالت خسته کننده و توان فرسایی به خود خواهد گرفت.
10- محبوب وسواسی یا کامپالسیو:
ذهن این افراد چنان مشغول جزئیات، قوانین و مقررات می شود که اجازه هر گونه تفریحی را بر خود می بندد، آنچنان کمال گرا هستند که به گونه ای افراطی خود را وقف کار می کنند و فرصتی برای استراحت و بودن با خانواده پیدا نمی کنند. بسیار با وجدان هستند و در زمینه عمل به موازین اخلاقی انعطاف ناپذیر هستند.
این اختلالات شخصیت در سال های نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود لذا می توان با آموزش ها و ارتباط مناسب از هزینه ها و اتفاقات غیر قابل جبران بعدی جلوگیری کرد.
از برچسب زدن به افراد خودداری کنید چون تشخیص این موارد از عهده شما خارج است پس برای تشخیص قطعی حتما از یک روانشناس یا مشاور باید کمک بگیرید.
تهیه کننده: نرگس رضازاده -کارشناس ارشد روانشناسی- مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر 

 

خبر سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار