کد خبر: ۱۱۴۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱ 25 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : در هشت  ماهه  سال جاري  113 نفر بر اثر مسموميت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومي اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : دراین هشت ماه  امسال از كل فوتی های مسمومیت با  قرص برنج در استان 79 نفر مرد  و ما بقی زن هستند.
بابل بیشترین شهر

در اين مدت شهرستان هاي بابل با  32 ، ساری با 17 و آمل با 13 فوتي به ترتيب بيشترين آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص داده اند. اين در حالي است كه  کمترین آمار مسمومیت با قرص برنج در شهرستان های بهشهر و عباس آباد هر کدام یک فوتی گزارش شده است.

شهریور بیشترین فوتی
بر اساس این گزارش شهریور با 23 ، مهر با 18 مورد بیشترین فوتی و خرداد ،تیر و مرداد هر کدام با 10 مورد کمترین فوتی در آن گزارش شده است.

متاهلین بیشترین فوتی
مدیر کل پزشکی قانونی استان با اشاره به اینکه از موارد ذکر شده 67 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند افزود: سنین 21 تا 30 سال با 23 مورد بیشترین و سنین کمتر از 16 سال با چهار  فوتی ناشی از مسمومیت با قرص برنج گزارش شده است.

ضرورت اعمال تدابير سختگيرانه براي جلوگيري از توزيع قرص برنج

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد : هر چند طي سال هاي گذشته و طبق آمارهاي موجود شاهد كاهش تلفات قرص برنج در استان بوديم بنابراین برای کاهش مرگ و میر با قرص برنج به گونه‌ای باید اقدام کرد که به آسانی و سهولت در دسترس مردم قرار نگیرد و برای مصارف خاص این قرص باید آن را از مجاری مناسب تهیه کرد و به گونه‌ای عرضه آن باید محدود شود نه اینکه افراد به راحتی بتوانند آن را از مغازه‌ها تهیه کنند.


 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار