کد خبر: ۱۱۵۲۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 03 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران با اظهار این که دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط تجاری از طریق کریدور شمال جنوب با محوریت مازندران توجه ویژه‌ای کرده است، گفت: سرمایه‌گذاران کشورهای حاشیه خزر از فرصت معافیت ۲۰ ساله مالیات در منطقه آزاد این خطه استفاده کنند. 

استاندار مازندران: گسترش روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای همسایه  

 

 

سیدمحمود حسینی پور در دیدار هیات تجاری منگستائو قزاقستان در محل استانداری مازندران با اظهار این که در ۲ سال اخیر روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران با کشورهای همسایه ارتقاء یافته است، افزود: اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بین ایران و قزاقستان و این که نیمی از جمعیت قزاقستان برادر و خواهر مسلمانان هستند، فرصت بیشتری را برای گسترش روابط بوجود آورده است.

وی با اظهار این که مزیت های زیادی در مازندران برای توسعه روابط با کشور قزاقستان وجود دارد که مهمترین آن کریدور شمال جنوب که ثقل این کریدور در مازندران است، ادامه داد: همجواری مازندران با پایتخت؛ دیگر مزیت برای توسعه روابط تجاری اقتصادی است.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه این خطه شمالی در امنیت غذایی جمهوری اسلامی ایران نقش محوری دارد، چراکه مازندران در تولید ۱۵ نوع محصولات کشاورزی رتبه نخست تا سوم را دارد، بیان داشت: گردشگری دیگر مزیت این استان است، چراکه به طور متوسط سالانه ۴۰ میلیون نفر گردشگر وارد استان مازندران می شوند.

حسینی پور، نزدیکی دریا و جنگل و وجود جنگل های هیرکانی و تولیدات کشاورزی جذابیت مازندران را برای گردشگران داخلی و خارجی دوچندان کرده است، افزود: مازندران با برخورداری از سه بندر و سه فرودگاه به عنوان زیرساخت های مهم توسعه روابط تجاری اقتصادی، فرصت استثنایی را برای سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه دریای خزر فراهم کرده است.

وی اظهارداشت: مازندران با جمعیت بیش از سه میلیون نفر و تمدن علوی در بخش فرهنگی نیز سرآمد است.

استاندار مازندران مردم استان را در بخش اقتصاد سخت کوش و نقش آفرین در رونق اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: اشتراکات زیادی در موضوع اقتصاد مبنی بر کشاورزی، منابع طبیعی، گاز، نفت و صنایع تبدیلی بین مازندران و قزاقستان وجود دارد و این در ارتقاء تعاملات تجاری اقتصادی راهگشاست. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار