مدیرعامل شركت شهرك‌های صنعتی مازندران گفت: در سال‌جاری 28 واحد صنعتی تعطیل شده، با حمایت دولت و بانک‌های عامل، تولیدات خود را در مازندران از سر گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 11 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، سید مصطفی موسوی به وجود دو هزار و 500 واحد صنعتی در 39 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اشاره و اظهار کرد: یک‌هزار و 400 واحد از این واحدها به بهره‌برداری رسیده و مابقی درحال ساخت‌وساز هستند و حدود 400 واحد صنعتی به دلیل رکود اقتصادی و مشکلات سرمایه در گردش متوقف است.
وی با اشاره به اینکه امسال 28 واحد صنعتی تعطیل شده، با حمایت دولت و بانک‌های عامل، تولیدات خود را از سر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته حمایتی دولت در خرید محصولات تولیدی می‌تواند بار دیگر، خرید و فروش تولیدات داخل کشور را رونق ببخشد.
این مسئول یکی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری استان مازندران را کمبود زمین صنعتی عنوان و بیان کرد: هم اکنون سرمایه‌گذاران زیادی در انتظار واگذاری زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را هزینه‌بر دانست و تصریح كرد: سالانه هزینه‌ای که برای نگهداری و ارایه خدمات عمومی به شهرک‌های صنعتی استان انجام می‌شود، برابر با ساخت یک شهرک صنعتی جدید است.
موسوی متوسط مساحت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در مازندران را 50 هکتار عنوان کرد و افزود: این در حالی است که متوسط نیاز زمین برای یک واحد صنعتی بزرگ در شهرک 35 هکتار است.
وی به بررسی وضعیت زمین‌هـای موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران اشاره و خاطرنشان کرد: به همین منظور، در سال گذشته قرارداد 128 واحد صنعتی راکد که صاحبان آن نیز اهلیت تولیدات صنعتی را نداشتند، به صورت قانونی فسخ شده است.
موسوی با اشاره به اینکه دولت، واحدهای صنعتی موثر و با موقعیت ممتاز تولیدات صادرات محور را مورد حمایت قرار می‌دهد تأكید كرد: با توجه به کمبود زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مازندران، زمین صنعتی باید به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران به طرح توسعه شهرک‌های صنعتی مهم استان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر 100 هکتار زمین به چند شهرک صنعتی استان اضافه شده است.
وی به طرح توسعه شهرک‌های صنعتی بشل سوادكوه، امامزاده عبداله آمل، تشبندان محمودآباد، نوشهر و ناحیه صنعتی گهرباران اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تغییر کاربری زمین است.
موسوی به وجود 60 هکتار زمین در شهرک صنعتی تشبندان اشاره و بیان کرد: هنوز مقوله تغییر کاربری آن تعیین و تکلیف نشده است در حالی که سرمایه‌گذاران، منتظر واگذاری زمین هستند.
این مسئول با اشاره به وجود 38 هکتار زمین در گهرباران ساری اعلام کرد: این زمین نیز با مشکل تغییر کاربری مواجه است.
 خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار