کشاورزان به گوش باشند، وزیر باز می‌آید...
قطب کشاورزی ایران از منابع محروم و در تولید مظلوم است، جایی که هنوز بوی شالیزار، عطرنارنج، کشتزارهای گندم ، میوه‌های ریز و درشت تابستانه و زمستانه، رویشگاه آن مازندران است.اما کشاورزی مازندران صرفه اقتصادی ندارد ...
کد خبر: ۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳ 17 January 2015
به گزارش تابناک- مازندران، بحث حضور وزیر جهاد کشاورزی به مازندران بار دیگر توسط رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران در حالی از سفر مجدد  وزیر جهاد کشاورزی به استان مازندران خبر می‌دهد که درباره دستاورد سفر قبلی وزیر جهاد کشاورزی به مازندران که حدود 45 روز پیش انجام شد، گزارشی ارائه نشد.

قطب کشاورزی ایران از منابع محروم و در تولید مظلوم است، جایی که هنوز بوی شالیزار، عطرنارنج، کشتزارهای گندم ، میوه‌های ریز و درشت تابستانه و زمستانه رویشگاه آن مازندران است اما  کشاورزی برای مازندران بنا به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران صرفه اقتصادی ندارد...

مشکلات کشاورزان و رنج تولید برنج به زمان کاشت، محدود نمی‌شود، داشت، برداشت و آوردن گونه‌های برنج پررنج به منزل تازه شروع گرفتاری کشاورزان است و نگاه‌ها و دستان پینه بسته نگران از قیمت برنج که آیا این رنج قوت سالانه مرا می‌دهد...

فصل برداشت مرکبات و قصه‌های تکراری ورود دلالان، خرید محصول به قیمت پایین از کشاورزان....
نداشتن انبارهای مناسب برای نگهداری محصول، عدم دسترسی به بازار و هزاران مشکل دیگر اینها همه قصه تکراری مردم سرزمین مازندران است که در زیر برگ‌های سبز درختان پنهان مانده ...

یکی از اهداف حضور مسئولان کشوری در استان‌ها بررسی راهکارهای کاهش مشکلات و نقاط ضعف می‌باشد، اما پس از حضور وزیر جهاد کشاوزی به مازندران درباره مصوبات و نیز دستاوردهای این سفر اطلاع رسانی چندانی نشد.

برنامه سفر وزیر جهاد کشاورزی به منطقه چهاردانگه و منطقه دودانگه ساری، بازدید از قابلیت باغداری فجر در میاندرود، بازدید از چند پروژه در جویبار، بازدید از چند شالیکوبی در بابل و در پایان سفر به شهرستان آمل، در زمان حضور وزیر جهاد به مازندران اطلاع‌رسانی شد.

اینکه وزیر در این سفر چه برنامه‌ای برای حل مشکلات کشاورزی و صنایع تبدیلی مازندران داشته و قرار است در ایام دهه فجر نیز در مازندران حضور یافته و چه برنامه توسعه‌ای برای استان دارد، برای مردم بسیار حائز اهمیت است.

کشاورزی منطقه چهاردانگه اصلا مقرون به صرفه نیست، نبود سیستم آموزشی برای شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی در این منطقه سال‌ها است که کشاورزان را دچار روزمرگی کرده است، دلخوش بودن به کاشت که ببینیم چه می‌شود، اگر خدا بخواهد و باران بیایید، اگر نشد به اندک بیمه پرداختی از کشاورزی قناعت کردن بخش دیگری از مشکلات کشاورزی منطقه چهاردانگه است با زمین‌های بکر و دست نخورده....

اینکه وزیر جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی در منطقه چهاردانگه ساری چه برنامه‌ای دارد و اصلا آیا در این سفر درخواستی برای رفع مشکلات کشاورزی منطقه چهاردانگه ارائه شد؟ آیا صحبت‌های دو نماینده ساری و میاندرود و درخواست‌های نمایندگان سایر شهرها در این سفر توسط وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان استان مازندران مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت؟.

آیا سفر مجدد وزیر جهاد کشاورزی می‌تواند موجب رونق کشاورزی در مناطق چهاردانگه و دودانگه گردد؟ آیا در این سفر از عدم تامین اعتبار برای پرداخت خسارت به باغدران مازندرانی که در اثر سرما و سیل، دچار مشکلات عدیده‌ای هستند، برنامه ای دیده شد؟.

آیا در این سفر از برنج‌های در انبار مانده کشاورزان و واردات بی‌رویه سئوال می شود؟

آیا در این سفر راهکاری برای کاهش میزان مصرف سم در کشاورزی مازندران و راهکارهای جایگزین حرفی به میان می‌آید؟

آیا مسئولان جهاد کشاورزی برنامه‌ای برای تولید افزایش شیر در مازندران و بحث‌های حمایتی از تولیدکنندگان محصولات دامی در دستور کار خود دارند؟

امیدواریم که در این سفر،  وزیر جهادکشاورزی، حداقل به چند سئوال مردم مازندران پاسخ دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار