مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال تولید مرکبات نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰ 29 November 2015
به گزارش خبرگزاری تابناک مازندران، حسین نگهدار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه 122 هزار هکتار سطح زیر کشت مرکبات در استان مازندران وجود دارد، اظهار کرد: در استان با وجود 113 هزار هکتار درختان بارور، سالانه حدود 2.5 میلیون تن مرکبات تولید می‌شود.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاد‌ه‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال، تولید مرکبات نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافت، افزود: امسال تولید مرکبات 10 درصد بیشتر از سال‌های معمولی بود و 1.6 میلیون تن از تولید مرکبات استان به تولید پرتقال اختصاص دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته با وجود تولیدات مناسب، 287 تن مرکبات به کشورهای همسایه صادر شده است و با توجه به اینکه مازاد تولید مرکبات بر اساس نیاز مصرف‌کننده است، اما هرگز به صادرات مرکبات توجه‌ جدی نشد.

نگهدار ادامه داد: امسال با دستور استاندار در جهت جهش توسعه صادرات، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد که در این راستا سند توسعه صادرات مرکبات مازندران تدوین شد.

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه صادرات مرکبات ابلاغ شد، تصریح کرد: از طریق دستگاه‌های مربوطه برای تامین تسهیلات بانکی به صادرکنندگان، تامین کانتینرهای مناسب حمل مرکبات، هماهنگی‌های لازم برای حمل و نقل مرکبات در دستور کار قرار گرفت.

نگهدار یادآور شد: تولیدات محصولات کشاورزی در استان برای صادرات مناسب است اما به دلیل نداشتن بازاریابی و توسعه پایدار در حوزه صادرات با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی استان مشخص شده‌اند، بیان کرد: بسترهای لازم برای کشورهای هدف مهیا شده تا آنها با سفر به مازندران با کیفیت مرکبات استان آشنا شوند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره صادرات محصولات کشاورزی در هفت ماهه امسال، افزود: 113 میلیون تن به ارزش بیش از 164 میلیون دلار صادرات انجام شد که از لحاظ وزنی 27 درصد و ارزشی 42 درصد نسبت به صادرات سال گذشته افزایش صادرات انجام شد.

نگهدار در پایان با بیان اینکه تولید مرکبات در نیمه دوم سال انجام می‌شود، گفت: با توجه به تدوین سند مرکبات و مشارکت دستگا‌ه‌های مربوطه، امسال در صادرات مرکبات و کیوی رشد چشمگیری نسبت به سال‌های گذشته داریم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار