روزنامه پیک شمال روز شنبه در شماره 819 خود با چاپ مطلبی با عنوان ' رویا جوئی در غربت ، شروع مهاجرت ستاره های مازنی ' به کوچ ورزشکاران نخبه به خارج از کشور پرداخت.
کد خبر: ۱۵۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱ 26 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، در این مطلب روزنامه پیک شمال که به قلم حسن عبدالهاشم پور نشوته شده آمد است : دلیلش واضح است، می گریزند. فرار از ایران برای رسیدن به رویاهایشان. آنها وقتی درمی یابند که در کشوری که به آن عشق می ورزند، قهرمانی ممکن نیست؛ می روند تا به آنچه در آرزویش بوده اند برسند. خانواده را تنها می گذارند، شهری که در آن چشم گشوده اند رها می کنند، از استانی که در آن نخستین بار قهرمانی کشور را در لباسش تجربه کرده اند می گذرند و کشوری که برای افتخار آفرینی اش لحظه شماری کرده اما مایوس شده اند ترک کرده و رنج غربت را به جان می خرند.

مازندران در میان ورزشکاران زبده ای که به خارج از کشور مهاجرت کرده اند، ستاره کم ندارد. در استانی که انتخاب شدن در تیم برگزیده آن برای مسابقات کشوری در بیشتر رشته های ورزشی دشوار است، مهاجرت یک راه آخر می باشد وقتی پشت درب های بسته تیم ملی می مانند.


5 قهرمان مازندرانی در سال های اخیر این استان را ترک گفته و روانه دنیای دیگری شده اند. آنها تلاش می کنند تا به خواسته هایشان برسند، عضویت در تیم ملی و برخورداری از موقعیت مالی و اجتماعی در خور را می طلبند و مهمتر از همه فرو نشاندن حس ناخوشایند سرخوردگی.

این نفرات ناخودآگاه موجبات تشویق کردن شمار دیگری از چنین استعدادهای دلخوری را فراهم می آورد تا وطن شان را ترک کنند. 


شنیده ایم که ورزشکارانی از قایقرانی هم در صدد فراهم آوردن شرایط سفر به خارج از ایران هستند تا زندگی قهرمانی و حتما پس از آن را در غربت بگذرانند.


عباس گلی گرمستانی

کشتی گیر ساروی در اوزان اول و دوم کشتی آزاد پس از اینکه بارها سعی کرد تا به دوبنده اصلی تیم ملی برسد و ناکام ماند، سرانجام به آلمان رفت. گلی که در نوجوانان آسیا صاحب مدال برنز است و در جوانان آسیا عنوان دارد، بارها در مسابقات انتخابی تیم ملی کیفیت قابل خود را به نشان داد ولی هیچگاه فرصت نیافت در میدانی بزرگ دوبنده تیم ملی را بپوشد. اینطور بود که کاملا قانونی و با توجه به مدارک قهرمانی اش روانه دیار ژرمن ها شد. او ابتدا به فرانکفورت رفت و سپس در ماینس شروع به زندگی کرد. عباس امسال در بوندس لیگای کشتی آلمان به روی تشک رفت. ژرمن ها که به توانایی فنی گلی واقف هستند بدشان نمی آید تا او دوبنده تیم ملی این کشور را بپوشد. تا وقتی لیپولد سرشناس سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آلمان بود، احتمال ملی پوش شدن عباس زیاد بود اما حالا باید در مسابقات انتخابی شرکت کند و سپس دوبنده مانشافت ها را بپوشد. هیچ بعید نیست که در آینده ای نزدیک مقابل کشتی گیران هموطن در لباس یک کشور بیگانه به روی تشک بیاید.


احمد محمدی

در رقابتهای انتخابی تیم ملی بود که با درهم شکستن یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی نامش بر سر زبان ها افتاد. او که اهل عباس آباد است، پیش از بازی های آسیایی اینچئون 2014 دچار صدمه دیدگی شدید شد. پس از آن دوباره خود را رساند اما متوجه شد که خیلی مورد نظر مربیان تیم ملی نیست. این در حالی بود که احمد در مسابقات بین المللی مدال می گرفت. اتریشی ها که متوجه وضعیت احمد شده بودند از او خواستند تا به این کشور برود و تحصیلاتش را هم ادامه دهد. او هم پذیرفت و عضو تیم ملی این کشور شد. به تازگی گفته شده آذربایجانی ها علاقه مند هستند تا احمد محمدی را جذب کنند. آنچه مشخص است احمد دیگر برای تیم ملی به روی شیاپچانگ نمی رود.


آرش مژده

سطح بالای تکواندوی ایران اجازه نمی داد تا آرش مژده با وجود قدرتی که در بازی های بین المللی از خود نشان می داد، جایی در ترکیب تیم ملی در دیدارهای بزرگ داشته باشد. این جویباری که در نوجوانان و جوانان یک استعداد خیره کننده بود، روانه استرالیا شد و در مسابقات قهرمانی این کشور بر سکوی اول ایستاد. مژده بعد از اینکه در چند مسابقه بین المللی افتخار کسب کرد به مربیگری روی آورد.


احسان خدادادی

وقتی در آستانه اعزام تیم ملی به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی خط خورد، به حالت قهر و ناراحتی ژیمناستیک را کنار گذاشت. به یک ماه نکشید که خبر رسید احسان خدادادی ژیمناست ساروی به استانبول رفته و در تمرینات تیم ملی ترکیه شرکت می کند. ترک ها او را به یک کمپ مجهز بردند و تمرینات احسان شروع شد. پس از آن بود که تماس ها از ایران شروع شد تا خدادادی که با بی انصافی تمام کنار گذاشته شد بازگردد! هنوز خدادادی هیچ مسابقه ای را با ترکیه نگذرانده و شاید بتوانند وادارش کنند از تصمیم خود منصرف شود.


حسن کارکردی 

و بهترین چهره ای که از ورزشکاران مازنی ترک وطن کرده حسن کارکردی است. عضو آملی و پیشین تیم ملی بوکس پس از اینکه روی پلکان هواپیما شانس رفتن به بازی های آسیایی گوانگ ژو 2010 را از دست داد، یکسال از میادین به دور بود. قهرمان اسبق جوانان آسیا، ناگهان با گرفتن ویزای انگلستان روانه این کشور شد. حسن در مسابقات قهرمانی انگلستان با صلابت اول شد و بلافاصله وارد بازی های نیمه حرفه ای گردید. حالا او یک بوکسور سرشناس در بریتانیاست و وقتی روی رینگ است سکوهای سالن پر می شود. او با مظلومیت تمام از تیم ملی به دور ماند و متاسفانه حالا لباس تیم ملی کشور دیگری را بر تن دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار