کد خبر: ۲۱۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 24 April 2016
دو کرسی مازندران در بهارستان هنوز خالی مانده و چهار نامزد مرحله دوم انتخابات با وعده‌ها و برنامه‌ها در تلاش هستند تا آرای عمومی را برای راهیابی به خانه ملت کسب کنند.

به گزارش تابناک مازندران، اگرچه در مرحله اول انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، پای شعر و شاعری و انواع و اقسام شیوه‌های تبلیغی برای جلب آرای عمومی بازشده بود اما روند تبلیغات در مرحله دوم، عقلایی تر و منظم‌تر شده است.

در مرحله اول، راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو، شعارهای آرمانی، تهیه پوستر و برشور، جذب  اسطوره‌های ورزشی، هنری و سیاسی از شیوه‌هایی است که در فضای تبلیغات انتخاباتی مازندران موج می‌زد و سرانجام مازندرانی‌ها از بین شعارها، وعده و برنامه‌ها، داوطلبان موردنظر را روانه مجلس کردند و تکلیف دو نامزد دیگر را روز ۱۰ اردیبهشت‌ماه مشخص خواهند کرد.

برخی از نامزدهای دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران با تأکید بر مشارکت پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی، از برنامه‌هایشان می‌گویند.

کمال علی پور خنکداری نماینده مجلس نهم در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار و داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در انتخابات، می‌گوید: اصل مردم هستند و ما که وکیل مردم هستیم وظیفه‌داریم در جهت خواست و تأمین منافع و آنچه را که مردم می‌پسندند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ازنظر من اصلاً شایسته نیست که ما وکلای مردم چیزی خلاف خواسته و رأی مردم را به‌عنوان خیر وصلاح آنان بر ایشان تحمیل کنیم و البته وجود کانون‌های مردم‌نهاد، احزاب و انجمن‌های حرفه‌ای، مطبوعات و رسانه‌ها کمک خواهند کرد تا این خواسته‌ها از عرصه خصوصی به عرصه‌های عمومی انتقال یابد و حاکمیت مردم و مردم‌سالاری که مزین به احکام دین است مسیر حرکت جامعه را در جریانی انسانی و اسلامی به سمت تأمین کرامت و حقوق شهروندان و آحاد جامعه هدایت کند.

شهرک‌های صنعتی موجود در حوزه انتخابیه عطش مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران جدید دارند

نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی موجود در حوزه انتخابیه عطش مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران جدید دارند و تلاش خواهم کرد تا با فراخوان سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان در این خصوص اقدامات مؤثری انجام دهم که به امید خدا بستر مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم گردد.

کاندیدای مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در دور دوم انتخابات مجلس دهم، با تأکید بر توسعه گردشگری و صنعت توریسم، در خصوص جوانان گفت: اعتقاددارم هر میزان پول صرف آموزش جوانان و توجه به ورزش، اوقات فراغت و تفریحات سالم و توسعه کانون‌های مردم‌نهاد در بخش زنان و مردان شود سرمایه‌گذاری خواهد بود و برای تربیت نسل‌هایی سالم، بانشاط و مسئولیت‌پذیر بسیار مهم است.

 وی خاطرنشان کرد: در حوزه بانوان خصوصاً بانوان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر احساس می‌کنم وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده‌دارم و حتماً در این بخش انرژی و توان خوبی را برای استقلال و رضایت‌مندی آنان خواهم گذاشت و به همین دلیل در کنار نهادهای یاریگری مانند بهزیستی و کمیته امداد در جهت پیگیری برنامه‌ها آمادگی کامل دارم.

علی پور با تأکید بر اصولگرایی خود، اذعان کرد: من یک اصول‌گرا هستم و دلیل بر تغییر نگرش سیاسی خود ندارم اما بر این اعتقاد هستم که منافع عمومی، اقدامات توسعه‌ای‌ و زیر بنایی، توجه به اشتغال جوانان، حمایت از فعالیت‌های هنری، رشد و توسعه (NGO) تا، محیط‌زیست، نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی و توسعه آموزش همگانی را نمی‌توان در حصار سیاست و گرایش‌ها سیاسی محصور کرد.

وی افزود: ساماندهی این امور مستلزم مراجعه به خرد جمعی و اجماع تمامی نیروهای مؤثر در جامعه و مستلزم داشتن سعه‌صدر و وسعت بینش و به‌کارگیری شایستگان از هر جناح سیاسی معتقد و وفادار به‌نظام است.

سید علی ادیانی دیگر نامزد مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه قائم‌شهر، سوادکوه شمالی، سوادکوه، سیمرغ و جویبار نیز با اشاره به اینکه وعده منطقه‌ای و شخصی ندارم، گفت: شعار یک نماینده وظایف نمایندگی‌اش است که باید در چارچوب قانون اساسی، آن را انجام دهد.

وی اصل مشارکت مردم را رأی به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از سطوح و عرصه‌های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم یک جامعه در انتخابات است که به‌عنوان عالی‌ترین مظهر حضور، افزایش اقتدار نظام را موجب می‌شود.

وی که نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس هشتم بوده است، اهم برنامه‌های انتخاباتی خود را برای این دوره معرفی کرد و گفت: تلاش در جهت حفظ ارزش پول ملی و کاهش تورم و برنامه‌ریزی و حمایت از طرح‌ها و لوایح مربوط به توسعه اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و برون‌رفت از رکود اقتصادی در سطح ملی، استانی و حوزه انتخابیه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ام.

ادیانی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه و حمایت از صنایع متوسط، کوچک و تبدیلی، بیان کرد: پیگیری و حمایت از عملیات حفاری، اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریای خزر جهت توسعه صنعت نفت و گاز در مازندران و حمایت از حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی و علمی از جنگل‌ها، مراتع، منابع معدنی و دریایی با مشارکت مردمی در قالب رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

حمایت از تشکل‌های صنفی، تخصصی و مردم‌نهاد و فعالیت در جهت حمایت از حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را از برنامه‌های ادیانی است

وی، حمایت از تشکل‌های صنفی، تخصصی و مردم‌نهاد و فعالیت در جهت حمایت از حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را از دیگر برنامه‌های خود معرفی کرد و افزود: دفاع از حقوق معلمان، فرهنگیان و حمایت جدی از تشکل‌های قانونی دانش آموزان و دانشجویان، هنرمندان و تشکل‌های فرهنگی و هنری از دغدغه‌های مهم بنده محسوب می‌شود.

وی در پایان این گفتگو با تأکید بر اجرایی شدن طرح‌هایی که در دولت قبل مجوزش گرفته‌شده است، تصریح کرد: تلاش خواهم کرد گازرسانی به همه مناطق شهری و روستایی سوادکوه را پیگیری کرده و انتقال آب سد لفور برای شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی که بخشی از انجام شد را به پایان برسانم.

مازندرانقائمشهر- سوادکوه، سوادکوه شمالی. جویبار و سیمرغکمال علیپور1346فوق لیسانس مهندسی عمران سازهعضو فراکسیون اصولگرایان 
مازندرانقائمشهر- سوادکوه، سوادکوه شمالی. جویبار و سیمرغسیدعلی ادیانی1338دکترای حقوق جزااصولگراحزب اعتدال و توسعهف جبهه متحد اعدالگرایان
مازندرانبابلحسین نیازآذری1336فوق لیسانس مدیریت دولتیاصولگرا 
 بابلهمت الله طاهرنژاد1347دکترای مدیریتاصلاح طلب

 

 

 

در دو حوزه انتخابیه بابل و قائم‌شهر ۸۶۵ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است و در این مرحله ۵۰۹ شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه بابل و ۳۵۶ نیز برای حوزه‌های انتخابیه قائم‌شهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی ساماندهی شد.

در مرحله دوم ۱۴ هزار نفر در ۷۸۲ شعبه اخذ رأی ثابت و ۸۲ شعبه سیار با ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مازندران همکاری دارند.

جمعیت واجدین شرایط رأی‌گیری در این دو حوزه انتخابیه، حدود ۸۰۰ هزار نفر است و در مرحله اول در حوزه انتخابیه شهرستان بابل ۷۱.۵ درصد و حوزه انتخابیه قائم‌شهر شامل سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار نیز ۸۱ درصد رأی‌دهندگان در انتخابات شرکت کردند.

مازندران ۱۲ کرسی در مجلس دارد که ۱۰ نماینده آن در مرحله اول انتخابات مشخص شدند.

       نام استان

     اسامی کاندیداها

گرایش سیاسی کاندیداها

مازندران

کمال علیپور

اصولگرا

سیدعلی ادیانی

اصولگرا

همت الله طاهرنژاد

اصلاح طلب

حسین نیازآذری

اصولگرا

کمال علیپور: شهرک‌های صنعتی موجود در حوزه انتخابیه عطش مناسبی را برای جذب سرمایه‌گذاران جدید دارند و تلاش خواهم کرد تا با فراخوان سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان در این خصوص اقدامات مؤثری انجام دهم که بستر مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم گردد.

سید علی ادیانی: پیگیری و حمایت از عملیات حفاری، اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریای خزر جهت توسعه صنعت نفت و گاز در مازندران و حمایت از حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی و علمی از جنگل‌ها، مراتع، منابع معدنی و دریایی با مشارکت مردمی در قالب رعایت شاخص‌های زیست‌محیطی را در دستور کار خود قرار داده‌ام.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار