مدیركل بهزیستی استان مازندران از بكارگیری 420 كارشناس تخصصی پیشگیری از اعتیاد امسال در استان خبرداد و گفت : هم اكنون 80 كارشناس پیشگیری از اعتیاد در مازندران فعالیت دارند .
کد خبر: ۲۱۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 25 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، سید سعید آرام افزود : این كارشناسان از میان تحصیلكردگان رشته های جامعه شناسی ، روانشناسی ، علوم اجتماعی و پزشكی علاقمند به آموزش پیشگیری از اعتیاد ، انتخاب می شوند . 


وی ادامه داد : نوع تخصص و تعیین توانمندی آموزش برای رده سنی افراد ، این كارشناسان در شهرستان های مازندران و در همایش های پیشگیری از اعتیاد حضور می یابند و آموزش می دهند . 


مدیر كل بهزیستی مازندران با اشاره به اینكه طرح بكارگیری كارشناسان تخصصی پیشگیری از اعتیاد از دو سال قبل در استان آغاز شده است ، افزود : تا پیش از بكارگیری این كارشناسان برگزاری دوره های آموزش اعتیاد تنها به برگزاری همایش با سخنران هایی خلاصه می شد .


وی بكارگیری كارشناسان تخصصی برای سخنرانی در دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد را تجربه موفق با دستاوردهای خوب در استان مازندران دانست وگفت :در ارزیابی ها ، تخصصی شدن آموزش ها پیشگیری توانست در جلوگیری از گرایش افراد به اعتیاد تاثیر بگذارد.


به گفته آرام اطلاعات جامع ، درست وتخصصی كه از سوی كارشناسان اعتیاد به افرد داده شد در اطلاع رسانی و توانمندسازی جامعه برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد تاثیر بگذارد.


وی بكارگیری كارشناسان پیشگیری از اعتیاد را اقدام پیشنهادی از سوی اداره كل بهزیستی مازندران اعلام كرد و گفت كه با مشاركت دانشگاه علوم پزشكی و شورای مبارزه با مواد مخدر این طرح در حال اجرا است .


كمیته فرهنگی و پیشگیری یكی از پنج كمیته ستاد مبارزه با موادمخدر استان مازندران است كه اداره كل بهزیستی استان به عنوان متولی این كمیته ، اخیرا 9 راهبرد و برنامه پیشنهادی برای مقابله با پیشگیری از اعتیاد در سال جاری را ارائه كرد .


افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد پیشگیری از اعتیاد ، تهیه بانك اطلاعات محققان پیشگیری از اعتیاد ، آموزش پیشگیری از اعتیاد برای نوجوانان، جوانان و زوج های جوان ، غربالگری و مداخله زودرس كودكان و خانواده با رفتار غیر عادی و توسعه مشاركت های مردمی و پایگاه های بسیج برای مقابله و پیشگیری از اعتیاد از جمله برنامه های این كمیته است .

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار