کد خبر: ۲۴۰۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 03 June 2016
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت روستایی در شرق مازندران به دلیل شرایط اقتصادی در حال کاهش است.

به گزارش تابناک مازندران، علی محمد شاعری در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بهشهر در فرمانداری این شهرستان، با بیان اینکه راه و روش امام راحل در مسیر خدمت به مردم و عزت و استقلال کشور بود که مسئولین و مدیران ادامه دهنده این راه هستند، اظهار کرد: مسئولین در هر حوزه و جایگاهی که هستند باید از منش و رفتار امام راحل و مقام معظم رهبری پیروی کنند و نیز وظیفه خود که خدمت رسانی به مردم است به خوبی بشناسند و لحظه ای از آن غافل نشوند.

وی افزود: مدیران دستگاه ها باید با آنالیز کردن مسائل و مشکلات شهرستان و اولویت بندی آنها، پیگیری و انجام امور اساسی را در دستور کار قرار دهند زیرا قطعا با برنامه ریزی مدون و تعامل و وحدت میان دستگاه ها می توان وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور را توسعه بخشید.

شاعری با بیان اینکه برای توسعه کشور باید روش های سنتی را تغییر داد و روش های نوین را جایگزین کرد زیرا با در پیش گرفتن مدیریت سنتی به اهداف والای اقتصاد مقاومتی دست نمی یابیم، تاکید کرد: نمی توان با مدیریت های مبتنی بر روش های  بروکراتیک و دست و پا گیر که روند پیگیری امور را کند و آهسته می کند به مدیریت جهادی دست یابیم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز همه مردم خواستار تحول اقتصادی و اجتماعی هستند تا وضعیت معیشت مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر و کم درآمد بهبود پیدا کند به همین دلیل مطالبه اصلی مردم مطالبات اقتصادی است.

شاعری با بیان اینکه بیکاری معلول توسعه نیافتگی و توسعه نیافتگی معلول سوء مدیریت است، افزود: بسیاری از افراد جامعه از بیکاری و پیامدهای آن رنج می برند و شاهد کاهش نرخ رشد اقتصادی هستیم و به همین دلیل تا زمانی که بیکاری ریشه کن نشده نمی توان مدعی مدیریت صحیح باشیم.

وی افزود: منابع و امکانات طبیعی فراوانی در مازندران و به خصوص شهرستان بهشهر وجود دارد که نیازمند روحیه جهادی است تا این منابع خام را با تبدیل کردن آنها به کالا و خدمات؛ نقد کنیم و اینگونه فرصت های شغلی بسیاری به وجود می آید.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شهرستان بهشهر با 72 درصد جمعیت شهری بیشترین نرخ شهرنشینی را در استان مازندران دارد و فقط 28 درصد جمعیت در روستاها ماندند، گفت: این اتفاق به دلیل مهاجرت شدید روستاهای بالادست شهرستان به منطقه شهری بهشهر صورت گرفته زیرا هر روز مشکلات معیشتی روستاییان بیشتر می شود و آن ها برای دست یابی به شغل و دریافت خدمات اجتماعی بهتر مجبور به مهاجرت به شهر می شوند.

وی ادامه داد: افراد مهاجر از روستا به شهر عمدتا مجبور به حاشیه نشینی می شوند که این امر مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیاری را در پی دارد و از طرفی با خالی شدن روستاها و بهره برداری نکردن از اراضی کشاورزی و باغی، بخش تولید کاهش می یابد.

شاعری اظهار کرد: شهرستان بهشهر از مزیت هایی مانند دریا، جنگل، اراضی وسیع کشاورزی و مناطق عمده گردشگری برخوردار است اما از طرفی با لشگری از افراد بیکار، بحران آب و نرخ بالای خلاف در این شهرستان مواجه هستیم که قطعا با مدیریت جهادی می توان این مشکلات را مرتفع کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس افزود: در غرب مازندران اقتصاد مردم با بر محور گردشگری می چرخد اما شرق مازندران با برخورداری از مواهب طبیعی بسیار، کمترین سهم را در گردشگری استان دارد.

شاعری با بیان اینکه باید تغییر جدی در کیفیت مدیریت ها ایجاد شود، یادآور شد: بشترین اراضی کشاورزی در شرق مازندران وجود دارد اما کمترین توسعه یافتگی در بخش کشاورزی را شاهد هستیم و همچنین بیشترین گیاهان دارویی در بخش هزارجریب بهشهر یافت می شود اما حتی یک صنعت تکمیلی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شاخص های بهداشتی، نرخ اشتغال و سهم شرق مازندران از گردشگری باید ارتقا یابد و در این زمینه باید از نخبگان، دانشگاهیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی بیشترین استفاده را برای توسعه شهرستان ببریم.

شاعری اظهار کرد: نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بهشهر اخیرا پس از پیگیری های مجدانه به اداره ارتقاء یافت و طرح جامع گردشگری شرق مازندران در حال بررسی است و تا چند ماه آینده آماده و تصویب می شود تا راهنمایی برای توسعه حوزه گردشگری در شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه باشد.

نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسی نباید به دنبال تخریب و تضعیف یک مدیر باشد زیرا تضعیف یک مدیریت به معنای سست کردن پایه های اداره کشور است پس باید به صلاح مردم گام برداریم و نیز نتیجه کار مدیران باید برای مردم ملموس باشد.

شاعری با اشاره به آغاز به کار مجلس دهم از 8 خرداد، اظهار کرد: به لحاظ سوابق مدیریتی که دارم قطعا در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مشغول به کار می شوم و اساس را بر توسعه کشاورزی در بخش صنعتی است و نیز در بخش آب سرمایه گذاری هایی انجام می شود ضمن حفاظت از محیط زیست باید تقابل بین محیط زیست و توسعه را کم کنیم.

وی در خصوص خشک شدن تالاب میانکاله، گفت: از 10 سال پیش پیش بینی می شد و هشدارهایی نیز در این رابطه دادم که اگر اقدامات پیشگیرانه را انجام ندهیم تالاب میانکاله به زودی به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار می شود که به همین منظور باید در تالاب میانکاله لایروبی انجام شود تا به نوعی دوباره احیا شود.

شاعری در پایان با اشاره به وظیفه خطیر اصحاب رسانه در پیشبرد اهداف توسعه کشور، گفت: خبرنگاران نقطه اتصال مردم و مسئولین هستند و باید کارهای مسئولین را منصفانه نقد و آنالیز کنند و به اطلاع عموم جامعه برسانند تا مردم به عملکرد مسئولین نمره بدهند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار