کد خبر: ۲۵۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵ 22 June 2016
رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسرگفت: سالانه 15هزار کلنی زنبور به رامسر مهاجرت می کنند.

فرزاد نوائیان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، اظهار کرد: شهر رامسر با دارا بودن بیش از 2 هزار بهره بردار در بخش های مختلف دام طیور و زنبور عسل سهم بسیار مهمی در اشتغال و تولید ملی است.

وی تصریح کرد : این شهر دارای 36 هزار و 500 مترمربع راس دام سنگین، 60 هزار راس دام سبک، 245 هزار قطعه مرغ گوشتی بومی و یک واحد مرغ تخم‌گذار تجاری به ظرفیت 60 هزار قطعه در حال بهره برداری است که دارای مجوز توسعه تا 120 هزار قطعه بوده که درسطح استان مازندران دو بار به عنوان واحد برتر و نمونه استانی انتخاب شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر خاطرنشان کرد: این شهر با داشتن سه اقلیم مختلف آب و هوایی و دارا بودن گل ها و گیاهان متنوع دارای 17 هزار کلنی زنبور عسل بومی و 15 هزار کلنی زنبور عسل مهاجر که از استان های دیگر به این شهر کوچ می کنند بوده و همیشه در سطح استان در میان شهرهای دیگر با ظرفیت فراوان در کیفیت مطلوب و تولید عسل محسوب می‌شود.

نوائیان اظهار کرد: 3 هزار تن گوشت قرمز، 270 تن گوشت سفید، 30 هزار تن شیر، 500 تن تخم مرغ و 265 تن کندوهای بومی بخشی از تولیدات دامی سالانه در این شهرستان است.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در بخش دام و طیور در این شهر، از صدور پروانه دامداری کوچک روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: رامسر دارای 315 واحد دامداری کوچک روستایی دارای پروانه بهره برداری است که از ابتدای سال 95 تاکنون نیز 5 مورد صدور پروانه و 10 مورد تمدید پروانه با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی انجام گرفته  است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رامسر با اشاره به اهمیت صدور پروانه دامداری روستایی گفت: به منظور ساماندهی واحدهای دامی روستایی، هدایت و راهنمایی دامداران برای بهبود تغذیه و بهداشت جایگاه های دامی، ضمانت برای دریافت تسهیلات بانکی و بیمه نمودن کارگر دامداری پروانه دامداری روستائی صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح اصلاح نژاد دام روستایی، برگزاری کلاس های آموزشی و معرفی متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی، نظارت و اجرای طرح بهسازی و نوسازی اماکن دامی، معرفی دامداران به سازمان تامین اجتماعی برای بیمه کارگر دامداری و صدور مجوز اسکان و معرفی زنبورداران این شهر به استان های دیگر و هماهنگی برای صدور دفترچه و پلاک زنبورداری و هماهنگی با شرکت های خدماتی شهرستان برای توزیع انواع نهاده های دامی در سال 94 به میزان هزار و 243 تن سبوس یارانه ای میان شرکت های تعاونی این شهر توزیع شد.

نوائیان افزود: از ابتدای سال 95 نیز تاکنون 343 تن سبوس یارانه ای بین شرکت های تعاونی شهر توزیع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار