کد خبر: ۲۵۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶ 22 June 2016
ششمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان مازندران به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در این واحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران  ششمین جلسه شورای هماهنگی فعالیت های فرهنگی اجتماعی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان مازندران به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران در این واحد برگزار شد.

در این جلسه  محمد اسماعیل ریاحی، مدیر فرهنگی دانشگاه مازندران گفت: لازم است سه کمیته با عنوان سیاست‌گذاری، تدوین و بررسی پژوهش‌های فرهنگی و نظارت بر فعالیت های فرهنگی در شورای فرهنگی دانشگاه تشکیل شود.

 

استفاده از ظرفیت های فرهنگی دانشگاه های مازندران

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بودجه‌ای برای تشکیل این شورا وجود ندارد، افزود: نیاز است شورای هماهنگی فرهنگی اجتماعی استانی دیده شود و بودجه ای برای فعالیت های فرهنگی در نظر گرفته نشده است.

ریاحی اظهار کرد: باید از ظرفیت دانشگاه ها در حوزه آموزش و فرهنگ سازی بیشتر استفاده شود و گروههای جهادی فقط برای شناسایی محرومیت فیزیکی اقدام نکنند و  آسیب های اجتماعی را در نظر بگیرند.

وی افزود:  می توان با بکارگیری روانشناسان و کارشناسان خبره و ارایه مشاوره به افرادی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند در جهت کاهش آن اقدام کرد.

این مسئول بیان کرد: شورای هماهنگی فرهنگی اجتماعی استان شورا پنج عضو اصلی دارد و جهاد دانشگاهی نیز از اعضای اصلی این شورا است.

 

اردوهای جهادی اقدامی فرهنگی است

 

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمود دیانی معاون فرهنگی دانشگاه مازندران با بیان اینکه از اعتبارات دانشگاه‌ها نمی‌توان برای این شورا استفاده کرد، گفت: با ارائه طرح‌ها و پروژه‌های انجام شده می‌توان اعتبارات وزارت خانه‎ای نیز جذب کرد.

وی با بیان اینکه حمایت  بخش‌های مختلف دانشگاهها در بخش فرهنگی نیاز است، افزود: روسای کمیته‌های تخصصی شورای فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مازندران مشخص شد.

معاون فرهنگی دانشگاه مازندران اظهار کرد: با توجه به کارکرد اصلی اردوهای جهادی باید این اردوهای را یک اقدام فرهنگی تلقی شود.

 

 

دانشگاه ها از اردوهای جهادی حمایت کنند

 

به گزارش ایسنا، محسن آهنگری مسئول سازندگی بسیج دانشجویی مازندران درباره موضوع اردوهای جهادی دانشجویی در سطح استان گفت: در سال 94 حدود 2 هزار و 800 نفر در 150 گروه جهادی به مناطق محروم کشور خدمات رسانی کردند.

وی افزود: 3 هزار نفر در سال جاری برای شرکت در اردوی جهادی ثبت نام کردند  و باید تلاش کنیم تا اردوهای جهادی با کیفیت بیشتر برگزار شود.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه در سال 79 اردوهای جهادی شکل گرفت، تصریح کرد: در سال جاری اردوهای جهادی با توجه به شعار سال اقدامات قابل توجهی انجام می‌شود.

وی افزود: در تابستان اعزام اردوهای جهادی به خارج استان نداریم و  گروه‌های اردوهای جهادی در قالب گروه های اشغالزایی، اقتصاد مقاومتی، گروههای بهداشتی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان پزشکی در مناطق محروم استان خدمات‌رسانی می کنند.

وی افزود: منطقه کیاسر، چهاردانگه، دودانگه، مناطق آمل، بندپی غربی و شرقی بابل، برخی از مناطق سوادکوه و... از جمله مناطق محروم استان است.

آهنگری عنوان کرد: اروهای جهادی با هدف خودسازی، تمرین کارگروهی، تمرین مسئولیت پذیری، هجرت و تماس با افراد محروم و جامعه برگزار می شود.

وی افزود: امسال تفاهمنامه های خوبی با کمیته امداد در قالب پروژه‌های خانه محروم منعقد شده و سهمیه‌ها مشخص و به دفاتر بسیج دانشجویی فرستاده شده و در استانداری هم مصوباتی درباره پشتیبانی از اردوهای جهادی داریم.

آهنگری گفت: انتظار داریم دانشگاه‌ها در حد وسعشان در اسکان و ایاب و ذهاب  حمایت کنند و باید از همه ظرفیت‌ها در ارتقای کیفیت اردوهای جهادی بهره بگیریم.

وی افزود: اعزام گروه‌های تخصصی از سوی دانشگاه در اردوهای جهادی می‌تواند بهره بهینه داشته باشد.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به ضرورت برگزاری نمایشگاه آثار حجمی از شهدا  در دانشگاه ها، گفت: می‌توانیم با مهیا کردن فضایی در دانشگاه برخی از نوشته‌ها و لوازم شخصی شهدا را با هماهنگی حفظ آثار در دانشگاه به معرض نمایش قرار دهیم.

 

تشکیل مدرسه دانشجویی روح الله/سهم مازندران 30 دانشجو

 

به گزارش ایسنا سیده زینب تقوی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به تاسیس«مدرسه دانشجویی روح الله» در مرکز فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور گفت: این مرکز اولین دوره آموزشی خود را تابستان امسال آغاز می‌کند و در نظر دارد برای دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در برنامه آموزش سطح یک  به صورت دو اردوی 5 روزه در مشهد در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کند.

وی افزود: سهم استان مازندران در این اردو 15 نفر دانشجوی دختر و 15 نفر دانشجوی پسر است و دانشجویان اعزامی نباید دانشجوی سال آخر باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران تصریح کرد: هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اهمیت پرداختن به آرا و شخصیت احیاگر اسلام ناب محمدی بیشتر شده و ضرورت طرح و بازشناسی مداوم اندیشه اسلام ناب هر روز بارزتر می شود.

وی افزود: این مدرسه دانشجویی روح الله به موضوعات بنیادین در حوزه بازشناسی اسلام ناب، ماهیت انقلاب اسلامی و شخصیت ویژه امام خمینی(ره) می‌پردازد.

 تقوی همچنین اظهار کرد: مسابقات ملی مناظره دانشجویی در تیرماه سال جاری در  دانشگاه مازندران برگزار می شود و دانشگاه هایی که علاقه‌مند به برگزاری این مسابقات هستند می‌توانند با جهاد دانشگاهی استان در این موضوع هماهنگی کنند.

سیاوش خاکپور مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مازندران گفت: وقتی یک اردوی جهادی شکل می گیرد اعتبارات خاص خود را دارد و عدم متاسفانه شفافیت اعتبارت اردوهای جهادی که از طریق سپاه انجام می شود تصمیمات را برای دانشگاه سخت کرده است.

وی اظهار کرد: دانشگاه پیام نور هر ساله در اردوهای بسیج دانشجویی حضور فعال داشته و امسال نیز آمادگی دارد تا در رفع مناطق محروم جامعه نقش خود را ایفا کند.هند.

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار