کد خبر: ۲۵۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ 10 July 2016
رئیس هیأت نجات‌ غریق تنکابن با بیان اینکه تنها دلخوشی ناجیان همان اشتغال سه ماهه است، گفت: از آغاز طرح دریا تاکنون حقوق ناجیان غریق پرداخت نشده است.

نصرت‌الله صداقت گفت: از آغاز فصل شنا تاکنون 14 غریق در نقاط ممنوعه که در خطر مرگ قرار داشتند توسط ناجیان نجات یافتند و هیچ تلفات جانی در سواحل نداشتیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اقدامات خوب تأمینی هیأت نجات غریق شهرستان و نیز تلاش ناجیان امسال نسبت به پارسال و در مدت مشابه با حدود 70 درصد کاهش غریق در سواحل این شهرستان مواجه بودیم که این امیدواری وجود دارد تا با همکاری بیشتر گردشگران شاهد وقایع ناگوار در سواحل نباشیم.

صداقت تصریح کرد: ناجی غریق بودن کار بسیار دشواری است و این کار از مشاغل فصلی اما سخت است که تنها دلخوشی ناجیان همان اشتغال سه ماهه است و برای تداوم کار آنها باید حداقل حقوق، مزایا و امکانات این افراد به موقع پرداخت شود که تا امروز که حدود یک‌ماه از آغاز کارشان می‌گذرد حقوقی دریافت نکرده و از نظر امکانات هم تاکنون لباس ویژه و آرم‌دارشان به صورت کامل به آن‌ها داده نشده است.

وی افزود: از جمله دیگر مشکلات این قشر زحمتکش عدم جدی گرفتن هشدارها و اخطاریه‌های ناجیان توسط گردشگران است که به علت فقدان آمادگی طرح‌های سالم‌سازی دریا در نقاط کور و شنا ممنوع، وارد دریا می‌شوند و در برخی از موارد با ناجیان درگیر نیز می‌شوند که ناجیان با آنها از در سازش و مدارا وارد می‌شوند و ناصحانه گردشگران را هدایت می‌کنند.

رئیس هیأت نجات غریق تنکابن مشکل دیگر ناجیان در ساحل را آلودگی عنوان کرد و گفت: زباله‌ها و نخاله‌های موجود در برخی مناطق ساحل کار ناجیان، عملکرد و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد که برای این منظور سواحل باید از زباله‌ها و نخاله‌ها پاکسازی شوند.

وی تردد خودروها و چهارچرخ‌ها و قانونمند نبودن آنها در ساحل را از دیگر معضلات دست و پاگیر در این حرفه ارزیابی کرد و گفت: باید با ساماندهی سواحل جلوی ورود خودروهای شخصی و غیرضروری به ساحل گرفته شود و برای فعالیت چهارچرخ‌ها مکان مناسب و ساعت کار مشخص از سوی دریابانی تدوین شود زیرا تردد بی‌ضابطه آنها مخاطره انگیز برای ناجیان و گردشگران است و موارد تصادف این وسائط نقلیه با گردشگران و ناجیان و نیز به‌ ضابطه بودن آنها کم نیست.

صداقت در بخش دیگر سخنان خود گفت: هم‌اکنون 75 ناجی مرد نوار 39 کیلومتری ساحلی شهرستان را در کنترل و مراقبت دارند و سرناجی نیز با استفاده از یک‌دستگاه جت اسکی و از درون آب بر فعالیت ناجیان نظارت دارد.

این مسؤول یادآور شد: با تلاش بی‌وقفه هیأت و مجموعه ناجیان و پشتیبانی شهرستان و استان سال 94 تنها چهار غریق داشتیم که همگی آنها در نقاط کور و شنا ممنوع غرق شدند که دو مورد آن نیز در شب اتفاق افتاده بودند و بیش از 200 غریق نیز از خطر مرگ حتمی نجات یافتند.

رئیس هیأت نجات غریق شهرستان تنکابن در پایان تصریح کرد: از تمامی گردشگران درخواست می‌کنیم برای استفاده از دریا به طرح‌های سالم‌سازی مراجعه کنند زیرا نقاط ممنوعه که با بنرهای هشدار دهنده مشخص شده‌اند محل مناسبی برای شنا نیستند و به‌جای مقاومت برابر اخطارهای ناجیان برای حفظ جان خود و همراهان به توصیه‌های آنها توجه کنید تا سفری ایمن و از زیبایی‌های آن در شمال به بهترین شکل بهره‌مند شوید.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار