کد خبر: ۲۶۶۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰ 26 July 2016
استاندار مازندران به کنترل بازار برنج در استان اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم برنج خارجی در استان توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، ربیع فلاح‌جلودار دوشنبه‌شب در آئین افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و آموزش‌های مهارتی در این شهرستان، با بیان اینکه ترویج مهارت آموزشی در رشته‌های فنی موجود باید در اولویت نخست کاری باشد، اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبار و بودجه تلاش کردیم این حوزه را تقویت کنیم.

وی افزود: بیکاری با مدرک‌گرایی منافات دارد و شاهد این هستیم که روزانه ده‌ها نفر مراجعه می‌کنند و خواستار اشتغال در دستگاه‌های اجرایی هستند و تنها پست اداری را شغل می‌دانند.

استاندار مازندران تصریح کرد: بیشتر درآمدهای دولت صرف پرداخت حقوق می‌شود و این در حالی است که قشر کارمند نیز نیازمند کمک جدی هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خالی زیاد داشته‌ایم و باید در سطح مدارس شروع کنیم، گفت: همواره تلاشمان بر این است که فنی و حرفه‎ای‌ و هنرستان‌ها را تقویت کنیم.

فلاح‌جلودار ادامه داد: در سه سال گذشته 46 درصد از دانش‌آموزان با هدایت تحصیلی به سمت هنرستان و کار و دانش‌ها سوق داده شدند و سعی داریم با استفاده از این فرصت، ظرفیت را به 50 درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه محور دانشگاه‌ها تاکنون سیاست آموزشی و پژوهشی بود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محوریت دانشگاه حول کارآفرینی قرار گیرد.

استاندار مازندران اظهار کرد: برای توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید مهارت‌آموزی را در کشور ترویج کنیم.

این مسؤول افزود: با توجه به وجود 900 واحد خصوصی و 220 واحد دولتی فنی و حرفه‌ای، زیرساخت در این بخش کم نداریم و نباید حتی یک روز این واحدها را خالی بگذاریم.

فلاح‌جلودار با بیان اینکه سال گذشته 67 هزار نفر در واحدهای فنی و حرفه‌ای آموزش دیده‌اند، ادامه داد: مازندران یکی از استان‌های اولویت‌دار در جذب صندوق کارآفرینی است و وام‌های کم‌بهره به فارغ‌التحصیلان این رشته اعطا می‌شود.

وی اظهار کرد: 470 میلیارد تومان در سال‌جاری برای مازندران در نظر گرفته شد تا به واحدهای تولیدی مشکل‌دار و کسانی که می‌خواهند ظرفیت جدید ایجاد کنند، داده شود.

استاندار مازندران ادامه داد: با تزریق این اعتبار 23 هزار شغل جدید می‌تواند به ظرفیت‌ها اضافه شود و یک‌ ماه به بانک‌ها مهلت دادیم تا مصوبه بانک مرکزی را دنبال کنند و اغماض و گذشت در صورت کوتاهی وجود ندارد.

فلاح‌جلودار به کنترل بازار برنج در استان اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم برنج خارجی در استان توزیع شود چرا که کالای قاچاق محسوب و پیگیری می‌شود و معتقدیم واردات برنج خارجی دست‌رنج کشاورزان را ضایع می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار