کد خبر: ۲۶۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶ 26 July 2016
شهردار مونته سیلوانو ایتالیا با تأکید بر اینکه دولت ایران روابط بهتری نسبت به گذشته با ایتالیا برقرار کرده است، گفت: ایتالیا آمادگی هرگونه همکاری ورزشی را با ایران دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بعد از ظهر امروز تفاهم‌نامه دوجانبه میان فرانچسکو مورانیوبا شهردار مونته سیلوانو ایتالیا و حبیب‌ حسین زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران منعقد شد.

*همکاری مازندران با کشورهای حاشیه دریای خزر

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این نشست گفت: مازندران ورزشی‎ترین استان ایران و زادگاه پهلوانان و قهرمانان ورزشی است.

حبیب حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه در المپیک ریو از 63 ورزشکار ایران، 13 ورزشکار در 6 رشته ورزشی سهمیه مازندران است، اظهار کرد: بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان در وزنه‌برداری از مازندران است.

وی با اعلام اینکه مردم مازندران به ورزش بسیار علاقه‌مند هستند، تصریح کرد: به‌دلیل نزدیکی مازندران به پایتخت، دولت سرمایه‌گذاری‌های خوبی را در حوزه زیرساخت‌های ورزشی در این استان انجام داده است.

این مسؤول ادامه داد: مازندران به‌دلیل مجاورت دریای خزر، در حوزه ورزش‌های آبی رابطه خوبی با کشورهای حاشیه این دریا دارد.

وی با بیان اینکه شهرهای خارجی متعددی برای امضای تفاهم‌نامه ورزشی با مازندران علاقه‌مند هستند، اظهار کرد: تصمیمات جدی برای توسعه توریسم ورزشی در مازندران توسط دولت گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران افزود: تلاش می‌کنیم از نخبگان ورزشی در جهت توسعه ارتباطات بین کشورها استفاده کنیم چون اعتقاد داریم ورزشکاران می‌توانند بهترین سفیران فرهنگی کشورها باشند.

وی با تأکید بر اینکه مردم ایران به بسیاری از تیم‌های فوتبال ایتالیا علاقه‌مند هستند، تصریح کرد: ایتالیا از کشورهای قدرتمند در حوزه ورزش محسوب می‌شود.

*آمادگی ایتالیا برای همکاری ورزشی با ایران

 

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا نیز با اشاره به اینکه مازندران استان ورزش‌خیز ایران است، تصریح کرد: با تعاملات بیشتر می‌توان توسعه ورزش را در مازندران و مونته سیلوانو رقم زد.

فرانچسکو مورانیوبا ادامه داد: تمام مردم ایتالیا به یک ورزش می‌پردازند تا سلامت آنها حفظ بماند.

مورانیوبا افزود: فوتبال، بسکتبال، فوتسال، والیبال و ورزش‌های دریایی از جمله ورزش‌های مورد علاقه مردم مونته سیلوانو به حساب می‌آیند.

این مسؤول اظهار کرد: سه تیم فوتسال مونته سیلوانو در لیگ برتر فوتسال ایتالیا حضور دارند که یکی از آنها تجربه قهرمانی در لیگ اروپا را دارد.

وی گفت: امیدواریم در حوزه ورزش تفاهم‌نامه همکاری با ورزش مازندران منعقد کنیم.

شهردار مونته سیلوانو ایتالیا با تأکید بر اینکه در دولت ایران روابط بهتری نسبت به گذشته با ایتالیا برقرار شده است، گفت: ایتالیا آمادگی هرگونه همکاری ورزشی را با ایران دارد.

به گزارش فارس، در پایان تفاهم‌نامه‌ای در پنج ماده و 20 بند به امضای طرفین رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار