کد خبر: ۲۶۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 27 July 2016
استاندار مازندران گفت: با وجود پذیرش میلیون‌ها مسافر در استان، زیرساخت‌های گردشگری مازندران مناسب نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ربیع فلاح‌جلودار بعدازظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان شکل گرفت و تلاش‌های خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: مازندران از استعداد و قابلیت‌های مناسبی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردار است و در زمینه کشاورزی می‎تواند بخش مهمی از نیازهای اساسی کشور را تأمین می‎کند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای توسعه کشاورزی استان نیاز به تأمین آب‌ داریم و در حال حاضر تنها 10 درصد آب‎‌های سطحی استان مهار شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه در چارچوب سیاست اقتصاد مقاومتی، مازندران می‎تواند 50 درصد نیاز واقعی کشور برنج را تأمین کند، اضافه کرد: تأمین برنج مورد نیاز کشور نیاز به مکانیزم کنترل واردات است و ورود برنج خارجی به استان نیاز به مدیریت دارد.

فلاح‌جلودار یادآور شد: در سال‌جاری بیش از 500 هزار تن به تولیدات استان در زمینه برنج اضافه شد، ولی دغدغه مهم کشاورزان بعد از تولید است که باید به این موضوع توجه جدی کرد.

وی ادامه داد: اگر برای مدیریت و تأمین آب مقداری فعالیت مناسب انجام شود، مازندران توان تأمین نیازمندی‌های برنج کشور دارد.

استاندار مازندران با اشاره به قابلیت مازندران در زمینه تولید مرغ، گفت: در صورت توجه به استان با همین وضعیت می‎توانیم بخش اعظمی از نیازهای کشور را تأمین کنیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ارتباط با مسائل دریا مازندران ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه دارد و در حال حاضر میزان خاویار تولیدی دریا به دلیل تغییر رژیم مدیریت دریا کاهش پیدا کرد.

فلاح‌جلودار با اعلام اینکه طرح تولید ماهی در قفس در کنار دریا  مازندران آغاز شد، ادامه داد: ظرفیت 10 هزار تن تولید تاکنون فراهم شد و در سال‌های آینده ظرفیت تولید به بیش از 20 هزار تن می‎رسد.

وی افزود: تولید ماهی خاویاری در استان در حال انجام است و در کل دریای خزر تنها پنج تن تولید می‌شود این میزان تولید در سال‌های آینده ممکن است به 30 تن برسد.

استاندار مازندران به ظرفیت استان در زمینه تولید مرکبات نیز اشاره کرد و یادآور شد: رایزنی‌های برای صادرات مرکبات استان به روسیه شروع شد و برخی از اقدامات و رایزنی‌های نهایی در سطح ملی باید انجام شود.

این مسؤول با اعلام اینکه برداشت نفت در دریای خزر توسط کشورهای همجوار شروع شد، تصریح کرد: حفر چاه نفت در محدوده دریایی خزر شروع شد.

فلاح‌جلودار اظهار کرد: مازندران در بحث گردشگری مازندران خدمات ملی ارائه می‎دهد ولی در حوزه زیرساخت‌ها با چالش‌های مواجه هستیم، در بحث جاده‌ای دچار مشکلاتی هستیم، جاده هراز وضعیت مناسبی ندارد، احداث جاده سوادکوه به دلیل طرح‌های مطالعاتی مشمول زمان شد.

وی با اعلام اینکه سالانه چندین میلیون مسافر در استان اقامت می‌گیرند، گفت: کمبود هتل در استان داریم، 20 هتل نیمه‌تمام و حتی یک هتل پنج ستاره در مازندران نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار