به بهانه یازدهمین دوره بازی های المپیک ریو برزیل :
هنگام وقوع زلزله بسیاری از مردم به‌خصوص جوانان سرگرم تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بودند و این‌چنین بود که به دلیل بیدار بودن، بسیاری از جوانان توانستند به‌هنگام وقوع فاجعه از منازل بگریزند و زیر آوار نمانند.
کد خبر: ۲۷۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 16 August 2016
به گزارش تابناک مازندران، یازدهمین دوره بازی های المپیک ریو برزیل در حال انجام است ، ناخودآگاه نام برزیل ایرانی ها را به یاد  جام جهانی 1990 می اندازد و یک خاطره  تلخ ار آن دارند.

در حین بازی دوم این جام بین برزیل - اسکاتلند بود که یک خبر تکان دهنده، تمام کشور را در غم و ماتم فرو برد. در ساعت 30 دقیقه بامداد روز 31 خردادماه 1369 بود که خبر رسید رودبار، منجیل و لوشان از توابع استان گیلان به همراه 700 روستای اطراف، دچار زمین لرزه ای به قدرت 4/7 ریشتر شده اند.

البته این اتفاق می توانست خیلی ناگوارتر باشد چون هنگام وقوع زلزله بسیاری از مردم به‌خصوص جوانان سرگرم تماشای مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا بودند و این‌چنین بود که به دلیل بیدار بودن، بسیاری از جوانان توانستند به‌هنگام وقوع فاجعه از منازل بگریزند و زیر آوار نمانند.
خاطرات خوب و بد از برزیل و زلزله رودبار
زمین لرزه ای که بیش از 35 هزار کشته و 60هزار مجروح در پی داشت و در زمره 10 زلزله بزرگ قرن اخیر قرار گرفت. مردم خسته از کار روزانه که در خواب فرو رفته بودند، اسیر چنگال قدرتمند زمین شده و مرگ را تجربه کردند. چند ماه بعد تعدادی از نجات یافتگان از زلزله در مصاحبه هایی اعتراف کردند به این خاطر که مشغول تماشای فوتبال برزیل - اسکاتلند بودند، موفق به نجات جان خود شدند وگرنه آنها نیز در خواب باید از مرگ کام می گرفتند. در جام جهانی 1990، بازیکنان و مربیان زیادی برای ایرانی ها پیام تسلیت فرستادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار