عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشاورزی مازندران:
عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به کاهش گرایش کشورهای عربی و همسایه برای استفاده از گوشت سفید این استان، گفت: استفاده بی رویه آنتی بیوتیک در تولید مرغ مازندران نگران‌کننده شده است.
کد خبر: ۲۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳ 21 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد زیار لاریمی عصر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه مرکز استان، اظهار داشت: مباحث تئوریک بیشتر در دانشگاه‌های استان تدریس می‌شود و این امر سبب می‌شود تا دانشجوی کشاورزی برای جذب در بازار کار دچار چالش می‌شود.
 
وی افزود: ارتباط نامطلوب صنعت و دانشگاه سبب شده تا فعالیت فارغ‌التحصیلان بحش کشاورزی در بازار کار با سختی مواجه شود.
 
عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی با اشاره به وجود 8300 فارغ‌التحصیل بیکار در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: به واسطه قطب کشاورزی بوده مازندران، متاسفانه هر روز بر آمار بیکاران بخش کشاورزی مازندران افزوده می‌شود.
 
زیار لاریمی با بیان اینکه مازندران باید قطب کشاورزی کشور و بازار مصرف داخلی برای محصولات کشاورزی در داخل تبدیل شود، افزود: محصولات کشاورزی این استان به صورت ارزان باید به خارج کشور صادر شود.
 
وی با اعلام اینکه 68 درصد اشتغال کشور در بخش کشاورزی انجام می‌شود، گفت: هر میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بیشتر باشد در حوزه اقتصاد موثرتر خواهد بود.
 
این عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها نیروی کار مناسب برای جذب در بازار کار فراهم نمی‌کنند، افزود: نقش دولت‌ها در رفع معضل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید پررنگ‌تر شود.
 
وی با اعلام اینکه هنوز فرهنگ کارآفرینی در کشور نهادینه نشده است، گفت: این سیاست غلط دولت‌ها باید در حوزه ایجاد اشتغال رفع شود.
 
زیار لاریمی با انتقاد از افزایش مصرف سموم کشاورزی در اراضی زارعی استان، افزود: به واسطه اینکه محصولات کشاورزی کشور با روش غیراستاندارد تولید می‌شود، امکان رقابت خارجی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت تولیدکنندگان در صادرات گوشت سفید استان به واسطه استفاده بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها برای مرغ است، یادآور شد: باید سازمان جهادکشاورزی مازندران برنامه ای مدون برای مقابله با این اقدام غیراصولی در تولید محصول گوشت سفید صورت دهد.
 
زیار لاریمی با بیان اینکه در مازندران برنامه مدون و چشم‌انداز راهبردی برای توسعه کشاورزی نداریم، افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان ساری باید مستقر تا سبب افزایش ارزش افزوده در بخش کشاورزی شود.
 
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های فاخری در حوزه منابع طبیعی در مازندران داریم که به واسطه سومدیریت‌های گذشته این منابع طبیعی از بین رفته است، گفت: سند چشم‌انداز توسعه عرصه‌های منابع طبیعی مازندران تدوین شده است.
 
زیار لاریمی از وجود بیش از سه هزار فارغ‌التحصیل در حوزه منابع طبیعی در مازندران، افزود: 170 نفر از این افراد را به عنوان کارشناسان منابع طبیعی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی شرق و غرب استان به کارگیری کردیم.
 
عضو هیئت رئیسه نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران با بیان اینکه تعامل سازمان‌ها و ادارات در شهرستان ساری برای توسعه عرصه منابع طبیعی مطلوب نیست، گفت: این اختلاف سلیقه‌ها سبب می‌شود تا مردم مرکز استان از این مواهب بهره‌مند نشوند.
برچسب ها: تولید مرغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار