شهرهای این استان را بافت ناکارآمد شهری ( بافت فرسوده، سکونتگاههای غیررسمی و بافت تاریخی) تشکیل می دهد.
کد خبر: ۳۰۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 26 September 2016
 به گزارش تابناک مازندران، سعید میرزاپور عصرروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : در مجموع افزون بر شش هزار هکتار از اراضی شهری این خطه شمال کشور اراضی ناکارآمد شهری است.
وی اضافه کرد : حدود چهار هزار و 700 هکتار از اراضی بافت ناکارآمد شهری در شهرهای مازندران مربوط به بافت فرسوده است.
وی مساحت حاشیه نشینی ( سکونتگاه های غیررسمی ) را حدود یک هزار و 200 هکتار اعلام کرده و مابقی بافت تاریخی است .
***اختصاص وام یک میلیارد و 200 میلیون ریالی مسکن در بافت فرسوده برای زوج های جوان
 
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری مازندران گفت که براساس مصوبه اخیر دولت برای خرید واحدهای مسکونی در بافت فرسوده شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت به هر زوج جوان تا سقف یک میلیارد و 200 میلیون ریال وام پرداخت می شود.
میرزاپور افزود : براساس این مصوبه این وام تحت عنوان صندوق یکم در شهرهای زیر 200 هزار نفر برای هر زوج جوان حدود 800 میلیون ریال است.
 
وی سود تسهیلات صندوق یکم را برای زوج های جوان 9.5 درصد اعلام کرد.
میرزاپور شرایط پرداخت این تسهیلات را به زوج های جوان سپرده گذاری یکساله حدود یک سوم میزان تسهیلات مورد درخواست عنوان کرد.
وی سقف تسهیلات پرداختی بدون سپرده گذاری با نرخ 18 درصد در بافت های ناکارآمد برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 400 میلیون ریال و برای سایر شهرها نیز 300 میلیون ریال برای زوج های جوان و سایر متقاضیان اعلام کرد.
 
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری مازندران گفت که در سال گذشته سه هزار فقره تسهیلات برای ساخت مسکن در بافت ناکارآمد شهری به متقاضیان مازنی پرداخت شد.
وی سهم استان مازندران را برای ساخت چهار هزار واحد مسکونی در این بافت برشمرد.
مازندران 58 شهر دارد که شهرهای ساری، بابل ، آمل و قائشمهر در زمره شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت قرار دارند که بیشترین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری نیز مربوط به این شهرهاست.
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار