استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین استان از خروج 900 هزار زائر اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران در جنوب غربی ایلام خبر داد و گفت: این تعداد زائر از اول ماه صفر تا امروز (16 روز) از این مرز خارج شده اند.
کد خبر: ۳۳۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 17 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید شامگاه سه شنبه  اظهار کرد: در این مدت همچنین 100 هزار زائر اربعین بعد از زیارت حرم مطهر ائمه اطهار (ع) در شهرهای مذهبی عراق از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند.

 
وی افزود: با توجه به آغاز موج بازگشت زائران اربعین از کشور عراق تامین امکانات ضروری در مسیرهای بازگشت و ورود به مرز و شهر مهران در اولویت مسئولان ستاد اربعین استان ایلام قرار گرفته است.


مروارید تاکید کرد: به همین منظور با همکاری وزارت نیرو یک میلیون بطری آب معدنی تامین، ذخیره سازی شده تا در مسیر پایانه مرزی مهران تا پارکینگ بزرگ اربعین بین زائران بازگشتی توزیع شود.

وی یادآور شد: همچنین برای انتقال زائران اربعین از مهران در مسیر بازگشت از عتبات عالیات سه هزار دستگاه اتوبوس با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین شده تا نسبت به انتقال زائران از مهران به شهرهای مختلف کشور به صورت روزانه اقدام کنند.


رئیس ستاد اربعین استان ایلام اضافه کرد: در صورت نیاز یک هزار و 700 دستگاه اتوبوس نیز از امکانات ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای انتقال زائران از مهران به دیگر نقاط کشور بکارگیری می شود.


مروارید گفت: همچنین با توجه به ترافیک سنگین پایانه مرزی مهران تا ایلام در صورت نیاز مسیر مهران به ایلام یک طرفه خواهد شد و جاده ایلام - ملکشاهی - مهران نیز بعنوان جاده جایگزین برای مسیر رفت به سمت مهران در نظر گرفته شده است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار