سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران نسبت به احتمال بالا بودن خسارت ناشی از برف و سرما به باغداران استان ابراز نگرانی کرد و خواستار برنامه ریزی برای جبران آن شد.
کد خبر: ۳۳۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 23 November 2016
 ایرنا ، حسین نیازآذری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بابل گفت : 90 درصد از مرکبات باغ های مازندران برداشت نشده است و این خسارت معیشت بسیاری از باغداران به خطر می افتد .
نماینده مردم بابل در مجلس خواستار برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاههای ذیربط برای برآورد خسارت وارده به باغداران و جبران آن شد و افزود : مدیریت خوب دولت مشکلات برنجکاران را امسال حل کرد ولی نگرانی باغداران مازندرانی در باره حفظ و نگهداری محصولات باغی با سرما و برف مضاعف شده است.
 
وی ادامه داد : امیدواریم با توجه ویژه دولت و با همکاری بانک ها ، بیمه ها و همچنین مشاوره های کارشناسان جهاد کشاورزی ایام سرد و برفی مدیریت شود و از باغداران جلوگیری شود.
نیازآذری گفت : باغداران و کشاورزان مازندرانی خاطره تلخی از یخ زدگی 2 سال پیش و عدم تامین بموقع خسارات دارند و از دولت خواستاریم در اسرع وقت و با ارسال یک هیات عالی رتبه روند رسیدگی به خسارات باغداران را مدیریت کند.
سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران همچنین از دستگاههای امدادی و خدمات رسان خواست در این روزها توجه بیشتری به مردم داشته باشند .
 
وی ازمردم نیزخواست ضمن صرف جویی با دستگاه های خدمت رسانی همکاری کنند.
بارش برف که از عصر یکشنبه در مناطق کوهستانی مازندران آغاز شد از دوشنبه شب مناطق جلگه ای را هم تحت تاثیر قرار داد و سه شنبه شب به وضعیت کم سابقه ای در سال های خیر رسید.
کاهش دمای هوا به زیر صفر همراه با تداوم بارش برف روز چهارشنبه مدارس ابتدایی تمامی مناطق مازندران و مدارس تمامی مقاطع تحصیلی را در 17 شهرستان استان تعطیل کرد.
راه دسترسی بیش از 500 روستا ، برق و آب بعضی از مناطق روستائی کوهستانی ، گاز دستکم 2 شهرستان هم به خاطر بارش سنگین برف قطع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار