مدیرکل بهزیستی استان مازندران گفت: بر اساس آمارهای بدست آمده از مراکز مداخله در بحران های اجتماعی ، در نیمه نخست سال جاری 250مورد کودک آزاری به مراکز اورژانس اجتماعی استان گزارش شده است .
کد خبر: ۳۳۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶ 05 December 2016
به گزارش تابناک مازندران، سعید آرام روز دوشنبه در حاشیه برگزاری کمپین 'نه به کودک آزاری-احترام به کودک آری' در بوستان ملل ساری گفت : از این تعداد 96 مورد از طریق تماس تلفنی با شماره 123 ، 26 مورد گزارش عمومی و 128 مورد از طریق مراکز کودکان خیابانی و کودکان کار بود.
 
به گفته وی از میان موارد کودک آزاری 53 درصد به دختران و 47 درصد به پسران مربوط بوده و عمده ترین نوع کودک آزاری از نوع جسمی سپس از نوع عاطفی بوده است
ارام ، نوع کوک آزاری جنسی را هم 8 درصد اعلام کرد .
مدیرکل بهزیستی استان مازندران کودک آزاری را از پدیده های بسیار خطرناک توصیف کرد و علت اصلی آن را ناآگاهی جامعه و خانواده ها نسبت به کودکان دانست .
 
وی هدف این کمپین را آشنایی و حساس سازی جامعه و خانواده ها با مقوله کودک آزاری اعلام کرد و افزود این کمپین برای اولین بار در سراسر مازندران برگزار شده است .
آرام نگاه تک بعدی و توجه به تنبیه بدنی در مقوله کودک آزاری را اشتباه دانست و ابعاد کودک آزاری را متنوع خواند .
 
وی با بیان اینکه کودک آزاری می تواند جنبه های روانی ، عاطفی و جنسی داشته باشد گفت : در سال های اخیر این دست از آزار و اذیت ها بسیار رشد داشته است .
کمپین نه به کودک آزاری-احترام به کودک آری در چهارغرفه تخصصی با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه کودک و خانواده روز دوشنبه در پارک ملل ساری برگزار شد .
برچسب ها: کودک آزاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار