مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به افزایش سن سالمندی در استان، گفت: طرح توانمندسازی سالمندان در مازندران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۵ 02 January 2017
سید سعید آرام در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بابلسر، با اشاره به اینکه جمعیت سالمند در کشور رو به افزایش است، اظهار داشت: بیش از 10 درصد ازجمعیت مازندران را سالمندان تشکیل می‌دهند.
 
وی، توانمندسازی سالمندان را امری مهم دانست و افزود: آموزش شیوه زندگی سالم در تمامی ابعاد، سازگاری سالمند با دوران سالمندی و دستیابی آنان به یک زندگی سالم و موفق نقش مهمی در بهبود روش زندگی آنان دارد.
 
آرام، یکی از رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی را تاسیس مراکز روزانه برای سالمندان عنوان کرد و افزود: با آموزش و خدمات تخصصی که در این مراکز به سالمندان ارائه می‌شود، آنان مشکلات و محدودیت‌هایی که در دوران سالمندی با آن روبرو هستند را مقابله خواهند کرد.
 
مدیرکل بهزیستی مازندران برای خدمات به سالمندان، وجود این مراکز را در همه شهرها لازم دانست و اظهار امیدواری کرد: در برنامه دراز مدت بهزیستی مازندران؛ در هر شهرستانی یک مرکز به صورت روزانه دایر می‌شود تا بتوانند به سالمندان خدمات ارائه دهد.
 
آرام با اشاره به اینکه بهزیستی مازندران علاوه بر مراکز روزانه، مراکز ویزیت در منزل نیز به سالمندان خدمات می‌دهد، تصریح کرد : سالمندانی که امکان حضور آنان در مرکز وجود ندارد تیم تخصصی به صورت شبانه روزی درمحل حضور پیدا می‌کنند و به سالمند خدمات می‌دهند.
 
وی از وجود پنج مرکز شبانه روزی خدمات به سالمندان در مازندران خبر داد و افزود: بهزیستی مازندران در این پنج مرکز به 300 سالمند خدمات ارائه می‌دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار