استاندار مازندران با بیان اینکه سواحل دریای خزر در جهان بی نظیر است از درحال اجرا بودن پنج پروژه گردشگری دریایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 12 July 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار بعدازظهر چهارشنبه در همایش آموزشی تخصصی ساماندهی مناطق ساحلی با رویکرد نوسانات آب دریای خزر در ایزد شهر نور با بیان اینکه پنج پروژه گردشگری دریایی در استان در حال اجراست اظهار داشت: ایجاد اسکله‌های چند منظوره برای گردشگری و پرورش ماهی در قفس از برنامه‌های جدی ما است.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی سواحل تحت هر شرایطی باید اجرایی و عملیاتی شود افزود: سواحل مازندران از سواحل بی نظیر دنیا است و قوانین و مقررات بین المللی دریای خزر باید اجرا شود.

وی با اظهار اینکه طبیعت و شرایط مازندران بی نظیر است و همه ایرانیان از مواهب و طبیعت مازندران استفاده می‌کنند گفت: ۴۰ میلیون اقامت شبانه در سال بیانگر خدمات ملی استان مازندران است و ۴۸۰ کیلومترساحل و ۱۶ شهر ساحلی فرصت بزرگی برای توسعه گردشگری دریایی است.

استاندار مازندران تاکید کرد: مدیران استان باید شرایط را میزبانی مناسب برای مهمانمان و گردشگران فراهم کنند زیرا حرکت به سوی توسعه پایدار محور همه فعالیت‌ها در چهار سال گذشته در مازندران بوده است.

فلاح حلودار با عنوان اینکه هر پنج کشور بهره‌بردار دریای خزر باید به قوانین و مقررات پای بند باشند زیرا دریای خزر به خوبی مدیریت نشده است گفت: شرایط زیست محیطی و مولفه‌های حفظ دریا باید به طور کامل رعایت شود.

استاندار مازندران به وجود ۵۰ درصد جنگل‌های شمال در مازندران اشاره کرد و گفت: باید امنیت سرمایه گذاران را فراهم کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه دهه ۷۰ پیشروی آب دریای خزر خسارات زیادی را به همراه داشت و باید در ساخت و سازها به نوسانات آب دریای خزر هم توجه جدی شود افزود: مدیریت پسماند یکی از وظایف مهم شهردار استمازندران در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار دارد و توسعه حمل و نقل دریایی باید در دستور کار قرار گیرد.

در پایان این مراسم از شهرداران ساحلی که در زمینه ساماندهی ساحل نقش موثری داشتند با اهداء تندیس و هدایایی تقدیر شد.




منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار