یکی از دلایل این نقیصه را باید در بی‌توجهی دستگاه ورزش استان مازندران به کشتی ساری جستجو کرد.
کد خبر: ۴۵۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳ 15 July 2017
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، در این گزارش از حمایت همه جانبه اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در 20 سال گذشته نسبت به کشتی جویبار نه تنها معترض نبوده بلکه قدردانی هم می‌کنم اما از ظلمی که بر کشتی ساری از سوی دستگاه ورزش استان شده انتقاد وارد است.
 
در 20 سال گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران اعتباری برای کشتی مرکز استان هزینه نکرده و آجری بر آجر ساخت و سازهای اماکن ورزشی این شهرستان قرار نگرفته است!
 
این ادعا در حالی مطرح شده که در همین سال‌ها اداره کل ورزش و جوانان دو سالن بزرگ استاندارد با امکانات مدرن و ابزارهای بدنسازی در جویبار احداث کرده که بدون شک باید مدرن‌ترین خانه کشتی کشورمان را در جویبار بدانیم.
 
البته این اقدام را ارج می‌نهیم و حق مسلم شهرستان جویبار است که بتواند از این زیرساخت‌های مناسب ورزشی بهره‌مند باشد اما در ساری چه اقدامی صورت گرفته است.
 
خانه کشتی ساری دور از دسترس کشتی‌گیران ساروی و تنها در اختیار هیئت کشتی استان مازندران است که برای تمرینات متمرکز تیم‌های منتخب استانی از آن استفاده می‌شود و ساروی‌ها تنها در حد سرایدار در آن ایفای نقش می‌کنند!
 
باید اذعان داشت که در همه شهرهای کوچک حتی بخش‌های مستعد این رشته خانه کشتی وجود دارد اما در شهری همچون ساری که پایتخت استانی افتخارآفرین در ورزش کشورمان و حتی جهان است خلا یک خانه کشتی مستقل و مجهز احساس می‌شود.
 
در بحث حضور نماینده‌ای از ساری در هیئت رئیسه کشتی استان مازندران نیز ساروی‌ها فاقد نماینده بوده و رئیس هیئت کشتی مرکز استان جایگاهی در هیئت رئیسه کشتی استان ندارد. البته شاید دوستان سوال کنند که اصغر ثمربخش مدیری ساروی در رأس هیئت است که باید در این خصوص پاسخ داده شود.
 
ثمربخش رئیس هماهنگ کننده استان بوده و برابر قانون وکیل مدافع کشتی ساری به شمار نمی‌رود و این وظیفه قانونی رئیس هیئت هر شهری است که از کشتی شهرش دفاع کند.
 
در این حوزه اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران و هیئت کشتی استان امتیاز ویژه و مغایر قانون به کشتی جویبار داده چرا که سلمان قادری نیز رئیس هیئت کشتی جویبار و نایب رئیس هیئت کشتی استان مازندران است.
 
برابر قانون اعضای هیئت رئیسه کشتی یا هر رشته‌ای حق عضویت در هیئت ورزشی شهر خودشان را ندارند اما در این مورد برای جویبار استثنا شده و قانون کاملاً نادیده گرفته شده است !
 
قابل ذکر است زمانی‌که رئیس اداره ورزش و جوانان یکی از شهرها نسبت به تخلف اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران در این باره اعتراض بر حق داشت مدیریت ورزش استان دستور برکناری رئیس مربوطه را صادر تا حاشیه امن در مسیر تخلفات قانونی برای حضور رئیس هیئت کشتی جویبار بر مسند نائب رئیسی هیئت کشتی مازندران ایجاد شود.
 
در حوزه سالنی که به نام یکی از کشتی‌گیران این شهر نامگذاری شده، زمین وقفی بنابر تأکید فردی که این زمین را وقف کرده باید به نام سید سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) نامگذاری شود و بارها اعتراضاتی در این بحث صورت گرفت اما نتیجه‌ای در برنداشته است.
 
برای تصدیق موضوع اشاره می‌شود مرحوم قاسم سراج رئیس ورزش و جوانان آن ایام پیگیری‌های بسیاری داشته اما اداره کل ورزش و جوانان در مسیری دیگر در حمایت مطلق از کشتی این شهر حتی حاضر به رعایت امور شرعیه نشد و برای برگزاری میزبانی مسابقات قهرمانی کشتی باشگاه‌های جهان همه اعتبارات و امکانات درگیر حمایت از کشتی جویبار در میزبانی از این رویداد ورزشی بود.
 
اما برای ساری به عنوان قطب ممتاز کشتی کشور، مسئولان استان مازندران و شهرستان هیچ خدمتی نکرده و عدم احیای مناسب کشتی این شهر را باید به بی توجهی مسئولان نیز نسبت داد.
 
این اعتقاد را از آن جهت به رشته تحریر درآورده‌ایم که در ساری استعدادهای کشتی بسیاری نهفته بوده اما مسئولان برنامه‌ای برای شکوفایی آنها ندارند و متأسفانه همه به دنبال بهره‌برداری سیاسی و تبلیغاتی از کشتی ساری به نفع خود هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار