نشست هیات رئیسه مجمع نمایندگان استان مازندران در سال 96 با شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق برگزار گردید . مقرر شد نشست مشابه ای در راستای پیگیری برنامه ها و چالش ها و مسائل این صنعت در دفتر وزیر محترم نیرو تشکیل گردد.
کد خبر: ۴۶۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 24 July 2017
به گزارش تابناک مازندران، در این نشست مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر ضمن تقدیر و تشکر از هیات رئیسه محترم  مجمع نمایندگان استان مازندران که نشان از دلسوزی و جدیت در پیگیری مصبوبات می باشد بیان کرد.
 
 نشست مجمع نمایندگان مازندران با شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق
 
1-استان مازندران 58 درصد از 865 کیلومتر کل سواحل جنوبی دریای خزر را دارا می باشد و دریا از نظر کمی و کیفی و سواحل از نظر ساماندهی در حالت اضطرار قرار دارد و همانند دریاچه ارومیه باید در سطح ملی به آن  توجه وىژه گردد.
 
2- در بیست سال گذشته در اثر 130 سانتیمتر کاهش سطح تراز آب دریا و  پسروی آن، معادل 17 دریاچه ارومیه آب  ازدست رفته و تالاب بین المللی میانکاله شدیدا" مورد تهدید قرار گرفته است و لازم است تلاش مضاعف و عزم ملی همراه با تخصیص اعتبارات مناسب در راستای نجات آن بعمل آید. 
 
۳- باتوجه به نگرانی های شدید در ساماندهی و مدیریت سواحل دریای خزر، خواستار تصویب اصلاحیه مصوبه هیات وزیران در سال 86 در خصوص حدبستر و حریم دریای خزر شدند.
 
4- با توجه به وضیعت اضطرار تشریح شده خواستار احیای طرح ملی نوسانات دریای خزر که در برنامه دوم تا پنجم توسعه وجود داشت و در برنامه ششم توسعه حذف گردید شدند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار