رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت از فردا (یکشنبه) از گرمای هوا در استان کاسته می شود و در طول هفته دما حدود 6 درجه کاهش می یابد.
کد خبر: ۴۶۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 29 July 2017
به گزارش تابناک : اصغر بسطامی روز شنبه افزود: امروز گرم ترین روز هفته پیش بینی می شود و دمای هوا در مناطق شرقی و مرکزی تا بیش از 38 درجه در مناطق غربی تا 34 درجه در گرم ترین زمان می رسد.
وی گفت : از فردا مردم استان شاهد روند کاهش دما خواهند بود که تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد. 
رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران افزود: در این مدت به طور میانگین روزانه 2 تا سه درجه از دمای هوا کاسته می شود . 
وی افزود : آسمان مازندران هم از فردا تا روز چهارشنبه ابری و در برخی ساعات با افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه خواهد بود .
او ادامه داد : روز پنج شنبه هم آسمانی صاف و آفتابی برای مازندران پیش بینی می شود و دمای هوا روند افزایشی خواهد گرفت .
گرم شدن هوای مازندران که از اواخر ماه تیر شدت گرفت سبب شد تا استانداری مازندران در دو هفته گذشته سه بار برای جلوگیری از قطعی برق ساعت کار ادارات را تغییر دهد .
ساعت کار ادارات استان امروز و فردا یکشنبه بر اساس اعلام استانداری ، از ساعت 6 و 30 دقیقه آغاز می شود و ساعت 13 و 30 دقیقه پایان می یابد.
اگر چه شرکت توزیع برق استان مازندران پیش بینی کرده است که امروز به علت افزایش دما در برخی نقاط استان تا 40 درجه ، قطعی موقتی و نقطه ای برق به وجود خواهد آمد ، ولی تاکنون گزارشی در این باره منتشر نشده است.
تدابیر پیشگیرانه مانند تغییر ساعت کار ادارات و همکاری بعضی دستگاههای و ادارات و نهادها برای به کارگیری ژنراتورهای برق در زمان پیک مصرف سبب شده است تا از قطعی برق در استان جلوگیری شود.
میزان تولید برق در مازندران روزانه حدود یکهزار و 800 مگاوات است که در زمان افزایش دمای هوا میزان مصرف از آن پیشی می گیرد.




منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار