رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران سطح زیرکشت محصول برنج را در کشت اول بیش از ۲۱۳ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ درصد برنج برداشت شده است.
کد خبر: ۴۷۰۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰ 31 July 2017
به گزارش تابناک : دلاور حیدرپور با بیان اینکه در بخشی از مناطق شرق استان، حدود یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ هکتار به دلیل کم‌آبی رودخانه‌ها، شدت گرما و بارش کم دچار استرس و خشکی هستند، افزود: با همکاری ستاد بحران استان و آب منطقه‌ای در تلاش برای مدیریت این شرایط هستیم تا کمترین خسارات را داشته باشیم.

وی افزایش ۵ تا ۸ درصدی تولید برنج را برای امسال نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرد و افزود: تدارکات خوبی برای امسال صورت گرفته است.

حیدپور با اشاره به استقبال خوب کشاورزان برای کشت دوم و رتون، افزود: کشت دوم،اکنون شروع شده و نشا صورت گرفته است و همزمان با برداشت، کشت دوم نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران پیش بینی کرد که مجموع کشت دوم و رتون امسال بین ۹۰ تا ۹۵ هزار هکتار است و افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته که ۸۲ هزار هکتار بوده، نزدیک به ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حیدرپور ابراز امیدواری کرد که با تمهیدات صورت گرفته، تولید خوبی را در زراعت برنج شاهد باشیم و نرخ برنج نو در بازار را نسبتاً خوب ارزیابی کرد.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار