مازندران در سال گذشته با کشت کلزا در 20 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در جایگاه نخست کشور قرار گرفت .
کد خبر: ۴۹۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 21 September 2017
به گزارش تابناک : مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران  در کارگاه آموزشی توسعه کشت کلزا  درسالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا ، افزود: امسال نیز باتلاش بیشتر  و زیر کشت بردن 22 هزار هکتار از اراضی این استان  و  پیش بینی برداشت 44 هزار تن محصول، کلزا   همچنان در رتبه اول باقی می ماند. 
بهادری با اشاره به سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی گفت: این دوره آموزشی برای ارتقاء سطح دانش بهره برداران وتولید کنندگان وافزایش تولید واستقلال اقتصادی کشاورزان  برگزار شده است .
 
وی خاطر نشان کرد : این کارگاه با حضورگسترده بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و با استفاده ازتوان اساتید مجرب وعضوهیات علمی دانشگاه برگزارشد. که در این کارگاه 150 نفر از کارشناسان وتولید کنندگان  بخش کشاورزی شرکت نمودند  و با اصول ونحوه کشت کلزا و انتخاب رقم واستفاده بهینه آب کشاورزی ورعایت تاریخ کاشت آشنا شدند.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا نیز  در حاشیه این کارگاه با اشاره به فعالیت 26 کارشناس مروج کشاورزی در روستاهای این شهرستان ، گفت:  این کارشناسان ضمن اهتمام جدی در ترغیب کشاورزان به توسعه کشت کلزا، نسبت به اجرای کلاس‌های آموزشی ترویجی در طرح همکاری مشترک با دهیاری‎ها برنامه‌ گسترده‌ای را شروع کرده تا علاوه بر تحقق اهداف سازمانی و سهمیه‌های درنظر گرفته شده در پهنه‌های روستایی نسبت به توسعه کشت در مناطق مستعد اقدام موثری کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 400 هکتار از زمین‎های کشاورزی این شهرستان زیرکشت کلزا رفت، افزود: با انجام برنامه‌ریزی‌های آموزشی و ترویجی مناسب امسال، سطح کشت کلزا طبق سهمیه ابلاغی به 2 هزار و 950 هکتار خواهد رسید..






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار