معاون وزیر جهاد کفت: گندم تولیدی استان های گلستان، خوزستان و بخشی از فارس با کیفیت است و با گندم سایر استان‌ها مخلوط می شوند.
کد خبر: ۵۱۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 24 October 2017
به گزارش تابناک : یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم روبه پایان است، اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 8 میلیون و 874 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 116 هزار میلیارد ریال از گندمکاران خریداری شده است.
 به گفته وی تا کنون 85 هزار و 500 میلیارد تومان معادل 74 درصد بهای گندم های تحویلی به حساب گندمکاران واریز شده است.
 سیف ادامه داد: وزیر جهادکشاورزی و بازرگانی دولتی به طور جد، پیگیر باقی مانده مطالبات گندمکاران است که پس از تامین اعتبار در اسرع وقت 30 هزار میلیارد ریال باقی مانده به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
 معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مجموع گندم تولیدی از سوی 1440 مرکز خریداری شد، گفت: اکنون برخی مراکز مناطق سردسیری همچنان مشغول تحویل گندم های تولیدی کشاورزان هستند.
 وی با اشاره به اینکه 18 میلیون و 111 هزارتن گندم در سیلوهای کشور ذخیره است، بیان کرد: از این میزان 13 میلیون و 57 هزارتن در سیلوهای استاندارد و انبارهای مکانیزه و 5 میلیون و 54 هزارتن در انبارهای نیمه مکانیزه و ساده ذخیره هستند.
 مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با بیان اینکه 710 واحد سیلو انبار گندم در کشور موجود است،گفت: 174 واحد با ظرفیت 6 میلیون و 213 هزارتن مربوط به دولت و 536 واحد با ظرفیت 11 میلیون و 898 هزارتن مربوط بخش خصوصی است.
گندم تولید داخل، با کیفیت است
 این مقام مسوول در بخش دیگر سخنان خود در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر مصرف زیاد نمک در نانوایی ها دلیل بی کیفیتی گندم تولید داخل است، بیان کرد: پایین بودن گلوتن گندم تبدیل به آرد صحت ندارد، چراکه گندم تولیدی استان های گلستان، خوزستان و بخشی از فارس با کیفیت است که با گندم سایر استان ها مخلوط می شوند.
 وی سبوس گیری زیاد کارخانه های آرد و  سرعت عمل بالای تخمیر خمیر در نانوایی ها را دلیل اصلی بی کیفیتی نان دانست.
 





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار