معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری گفت:دومین جشنواره نشاط علمی با عنوان "مسابقات ساری کاپ" با هدف ایجاد انگیزه و و پرورش خلاقیت دانش آموزان در ساری برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹ 01 November 2017
 محمدمحبوب در گفتگو با خبرنگار ایلنا ،اظهار داشت: جشنواره نشاط علمی برای ایجاد انگیزه و پرورش خلاقیت  دانش آموزان ساروی  می باشد.
 
وی افزود :این جشنواره به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری و موسسه علم و ایده دومین جشنواره نشاط علمی "مسابقات ساری کاپ ” با حضور پرشور دانش آموزان در مرکز استان برگزار شد.
 
 معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری ،مسابقات ساری کاپ را به عنوان بزرگترین مسابقات دانش آموزی ساری مطرح کرد وگفت : جشنواره نشاط علمی با رویکرد ارتقا سطح علمی و خلاقیت فرزندان و دانش آموزان ساروی، برگزار می شود که اولین دوره جشنواره نشاط علمی در اسفند سال 95 و دومین دوره آن نیز در مهر 96برگزار گردید.
 
وی، با اعلام اینکه در دومین جشنواره نشاط علمی "مسابقات ساری کاپ ” 18 عنوان مسابقه در 7بخش ، شامل رباتیک ( 7 لیگ ؛ جنگجو ، آنالوگ ، مسیریاب هوشمند ، کنترلی ، مقدماتی یا پیش رشد ، آتش نشان ، نوریاب )، دومینو ( 2 مسابقه ) ، روبیک ، اوریگامی ( 2 مسابقه ) ، بازی های فکری ( 3عنوان ) ، لیوان چینی و موشک آبی ( راکت آبی ) ( 2 مسابقه )برگزار شد، افزود: از موارد قابل توجه این دوره از مسابقات برگزاری اولین دوره مسابقات موشک ( راکت ) آبی در ساری بود.
 
محبوب گفت: 1200 نفر در این جشنواره حضور داشتند که از این تعداد 480 نفر را دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی و 720نفر آن را اعضای خانواده این دانش آموزان تشکیل دادند.
 
وی افزود: بیشتر این دانش آموزان، کسانی بودند که به صورت رایگان در کلاس های آموزشی ، علمی و تخصصی سراهای تداوم شهرداری ساری حضور داشته و بهره مند شدند و گروهی نیز به صورت مستقل در این رقابت ها شرکت کردند.
 
محبوب با بیان اینکه  96 نفر در رشته های مختلف حائز رتبه های برتر شدند، افزود: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز روز سیزدهم آبان ماه مصادف با روز دانش آموز برگزار خواهد شد .
 
دومین جشنواره نشاط علمی ( مسابقات ساری کاپ ) با توجه به تنوع برنامه ها و تعداد نفرات شرکت کننده کم نظیر بوده است، این جشنواره در مهر ماه، با حضور 70 نفر از داوران و کادر اجرایی مجرب و متخصص علمی در سالن ورزشی مرحوم بهروش و استادیوم شهید متقی با استقبال بسیار خوب دانش آموزان و والدین آنان و با مشارکت ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و دو ساری ، اداره ورزش و جوانان شهرستان ساری ، پارک علم و فناوری مازندران ، خانه بازی و اسباب بازی ، آسمان شب ، ایران دومینو ، ایران اپتیک ، زنگ مدرسه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار