استاندار مازندران گفت:حلقه های مفقوده و نگاه های متفاوت به صنعت و کسب و کار در استان وجود دارد و هم شرایط محیطی، اقتصادی و کسب و کار ما بگونه ای است که نمی توانیم مسایل را تنظیم کنیم.
کد خبر: ۵۲۸۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷ 22 November 2017
 محمد اسلامی، استاندار مازندران در همایش ملی انتقال حرارت و جرم در دانشگاه نوشیروانی بابل ضمن تبریک ایام ربیع الاول، با بیان این که بسیار جای خوشحالی است که این ایام مصادف شد با پیروزی بزرگ در برابر توطئه ای خطرناک و مخرب در منطقه، عنوان کرد: اتفاقی که در منطقه رخ داد توطئه ای بزرگ بود که هدف نهایی اش تهدید انقلاب اسلامی و تجزیه کشور ایران بود که با درک و آگاهی و اقدام بموقع و هوشمندانه نظام بویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح توانست در مقابله ای جدی، منسجم و متعهدانه به آخرین تصرف سرزمینی و حاکمیتی داعش خاتمه دهد و این فتح و پیروزی بزرگ بدست آمد و حامیان این توطئه را در پریشانی قرار داد که شتابزده و با حرکت های سیاسی بدنبال اجرای توطئه خود بودند.
 
استاندار با بیان این که بعنوان استاندار از دانشگاه و مجامع علمی استان توقع دارم که در جهت توسعه علمی و فناوری مازندران ابتدا باید همه ظرفیت ها و پتانسیل های شایسته علمی و فناوری کشور را بشناسند و روی این ظرفیت ها از نظر فکری و مدیریتی، سرمایه گذاری نمایند، افزود: از تعهدهای دانشگاه بحث تحلیل و نشر است و از جمله راهکارهای این مهم برگزاری همایش ها و کارگاه های مرتبط است تا انتقال دانش صورت بگیرد.
 
استاندار با بیان این که با کمک دانشگاه باید بتوانیم جریان تبدیل علم و دانش به فناوری و تبدیل فناوری به ثروت و تاثیر گذاری آن بر روی زندگی مردم را به یک جریان زنده تبدیل کنیم و این فرآیند باید از حالت شعار، پوستر و بنر به یک کارکرد ماندگار تبدیل شود، اظهار داشت: باید بخش مهمی از پژوهش های ما در دانشگاه تقاضا محور و مساله محور باشد.
 
وی با بیان این که باید بتوانیم دغدغه نخبگان و مسئولان را به مساله تبدیل کنیم و برای حل مسایل از آنان مطالبه گری داشته باشیم و این روندی است که از دانشگاه انتظار داریم، ابراز نمود: پژوهش ها نمی تواند بدون توجه به دغدغه های مبتلابه مردم و جامعه اثربخشی داشته باشد.
 
مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که محیط زیست مازندران و آب و خاک مازندران آسیب دیده است، خاطر نشان کرد: زیرساخت ها و فرصت های ما نمی تواند بدون توجه به مسایل زیست محیطی و توانمند سازی جوامع، مسیر درست را طی کند و فرصت ها، مورد استفاده بهنگام قرار گیرد.
 
اسلامی با بیان این که دانشگاه باید در درون خود تربیت نیروی انسانی را هدفمند انجام بدهد، تصریح کرد: دانشجویان و فارغ التحصیلان اگر فاقد مهارت باشند نمی توانند در جامعه تاثیر گذار باشند.
 
وی با اشاره به این که دانش آموخته ای که بیکار باشد یا دانش آموخته نیست یا در فرآیند تعلیم و تربیت مهارت پیدا نکرده است، یاد آور شد: دانشگاه باید با تربیت نیروهای ماهر با توجه به زیرساخت ها و نیازها، دانشگاه را به حلقه صنعت مرتبط کند.
 
استاندار با بیان این که صنعت هم باید صنعتی باشد که با دانش حرکت کند، ابراز داشت: حلقه های مفقوده و نگاه های متفاوت به صنعت و کسب و کار در استان وجود دارد و هم شرایط محیطی، اقتصادی و کسب و کار ما بگونه ای است که نمی توانیم مسایل را تنظیم کنیم.
 
اسلامی، افزود: باید با اتکا به نخبگان و دانشگاهیان فصل نوینی در ارتباط دانشگاه و صنعت بوجود بیاید و هم گرایی لازم بین این دو بخش شکل بگیرد بگونه ای که بتوانیم پتانسیل سازی کنیم و هسته های دانشگاه و هسته های کسب و کار را بهم مرتبط کنیم و در این راستا از دانشگاه مازندران خواسته ایم طرح ممیزی دانشجویان و دانش آموختگان را دنبال نماید.
 
استاندار با اشاره به این که برآنیم تا با گروه های دانشی کسب و کار با راهکارهای خلاق و بدیع راهی برای گشودن گره های این بخش بیابیم، عنوان کرد: امروز کسب و کارهای ذهنی بسیاری وجود دارد که بدلیل عدم شناخت بازار، فناوری، کیفیت مدیریت، مسایل مدیریتی و کارگری و ... به فعلیت نرسیده که می توان با متحد کردن ظرفیت ها و بوجود آوردن فرصت های پژوهشی و کمک حداقل اعتباری گره از کار آن باز کرد.
 
وی با اشاره به این که امروز با هزاران تن زباله در استان مواجهیم و پرسش این است که آیا زباله ها را نمی توان از همان مبدا و در خانه ها مدیریت نمود، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدا را به فرمانداران ابلاغ کردیم.
 
استاندار با بیان این که بدنبال راه های ارزان قیمت، فوری و تاثیر گذار در خصوص مدیریت زباله هستیم، تصریح نمود: برنامه اقتصاد دریا محور از جمله مطالبات اصلی از دانشگاه های استان است.
نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که مازندران ظرفیت های فراوانی دارد و باید بدرستی از اقتصاد جنگل، گردشگری در حوزه بوم گردی و سواحل، اقتصاد کشاورزی و دریا به بهترین نحو بهره برد، افزود: متاسفانه از فرصت های بی نظیر دریا در مازندران بهره گیری نشده است.
 
استاندار با اشاره به این که گردشگری دریایی، ذخایر آبزیان و صنعت آبزی پروری، ورزش های آبی و بحث نفت و گاز باید بعنوان سرفصل های اقتصادی استان و کشور فعال شود، اظهار داشت: هیچ زیرساختی در استان مازندران برای گردشگری نداریم و گردشگری تاثیر آنچنانی برای اقتصاد مازندران ندارد و فرصت اشتغالزا از محل آن ایجاد نشده است.
 
وی گفت: گردشگری باید به صورت تورگردانی انجام شود تا هم برای دولت و هم برای شرکت ها و افراد شاغل در این رشته بهره ایجاد کند.
 
استاندار با بیان این که باید دانشگاه ها رشته های حرفه ای و دانشی و مهارتی برای این بخش ها برگزار کند، اظهار کرد: برندسازی مهم ترین سرفصل برای تولیدات استان و صادرات محصولات مازندران به بازارهای هدف است.
 
وی حفاظت جنگل را مدیریت زنده نگهداشتن جنگل عنوان کرد و گفت: عرصه های استان بسیار برای زراعت چوب مستعد است و اقتصاد جنگل با مولفه های علمی مدیریت بسیار اشتغالزا خواهد بود.
 
استاندار عنوان کرد: اتاق فکر استان را با محوریت دانشگاه پیش بینی کردیم تا با انسجام فکری و وحدت نگاه در موضوعات برای تعیین اولویت ها و برنامه ها و در سایه همدلی، همگرایی و برنامه محوری، همه ظرفیت های استان را در راستای توسعه مازندران همگرا بکنیم.
 
اسلامی با بیان این که مازندران یک کلانشهر است، افزود: نگاه ما از نظر طرح ریزی شهری و بهره برداری اقتصادی باید با نگاه کلانشهری اتفاق بیفتد تا به مازندرانی آباد فاقد مشکلات زیست محیطی، آسیب های اجتماعی و جامعه ای پرنشاط و زنده دست پیدا کنیم.
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار